خرید انواع رومیزی ترمه یزد به قیمت عمده

ترمه، پارچه ی با شکوه دارای الیاف بسیار ظریفی است اما بسیار پارچه ی با کیفیت و مقاومی به حساب می آید. از این رو ترمه علاوه بر زیبایی منحصر به فردش، به دلیل با دوام بودنش نسبت به سایر پارچه ها، از گذشته های دور، بسیار مورد توجه مردم ایران قرار می گرفته است. ترمه در طرح ها، رنگ ها و اندازه های مختلف بافته می شود و مصارف گوناگونی دارد.

ترمه با کیفیت در اثر شستشو رنگ ها و طرح های خود را از دست نمی دهد، در حالی که نمونه های تقلبی تنها با یکبار شسته شدن رنگ پس می دهند.

رومیزی ترمه یزد

در طراحی ترمه از چه نقوشی استفاده میشود؟

احتمالا خودتان هم متوجه شده اید که المان بته جقه نقش اصلی را در طراحی انواع رومیزی ترمه دارد.

بته جقه خود انواع مختلفی دارد و در کنار ریزنقش های دیگر مثل اسلیمی، ختایی، گل شاه عباسی و … قرار میگیرد.

راستی، داستان پشت بته‌جقه را میدانید؟

بته جقـــه نقشـی برخاسـته از درخت سـرو، درختی مقدس در آیین زرتشـت از دوره ساسـانیان اسـت کـه در گـذر زمان در پـی مقاومت، ایسـتادگی و فروتنـی خمیده شده اسـت.

بته جقه با داستان دلنشین خود، پای ثابت بسیاری از صنایع دستی نفیس ایرانی شده است. از انواع رومیزی ترمه تا کاشی و قالی و گلیم.

الیاف ترمه از چه جنسی است؟

در حال حاضر تنها از ۲ نوع الیاف در بافت ترمه استفاده میشود:

  1. الیاف ویسکوز که پایه گیاهی دارند و به لحاظ لطافت زیاد و دوام بالا به ابریشم ویسکوز مصطلح شده اند
  2. پلی استر که پایه شیمیایی دارند

کارشناسان در این مجموعه تاکید دارند که برخلاف الیاف ویسکوز، پلی استر برای بافت ترمه اصلا مناسب نیست. تمام محصولات ترمه رضایی از جنس ویسکوز یا ابریشم گیاهی هستند.

از کجا بفهمیم که جنس رومیزی ترمه  یزد که مد نظرمان است،خوبه یا بد؟

به گفته کارشناسان در این مجموعه ،ارزش ترمه در زمان فعلی بر اساس معیارهای زیر تعیین می‌شود:

  • رده بندی طراحی یعنی زیبایی طرح، ظرافت نقوش و…
  • جنس الیاف مورد استفاده در بافت ترمه
  • تعداد رنگ بافت شده
  • تراکم بافت
  • کیفیت دوخت
  • کیفیت ملحقات نظیر استر، لایی چسب و…

قبلا به نکات مهمی درباره طرح، نقش و جنس الیاف اشاره کردیم. تراکم بافت نیز از جمله فاکتورهای بسیار مهم برای ارزشگذاری انواع رومیزی ترمه است.

تراکم بـالای پودهای رنگـی از یک طرف ظرافت طـرح را به خوبی نمایش میدهد و از طرفی دیگر سـبب میشـود کـه تولیـد ترمـه زمانبـر و بسـیار کمتـر از پارچه هـای دیگـر باشـد.

به همین دلیل است که ظرافـت نخهـای بـکار رفتـه و تراکـم بسـیار زیـاد پـود در ترمـه آن را بـه بافته ای ارزشـمند مشـهور کرده اسـت. احتمالا برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید که این تراکم در برخـی مـوارد تـا ۴۸۰ نـخ در یـک سـانتیمتر میرسـد!

یزای خرید رومیزی ترمه یزد میتوانید از طریق واتسپ با کارشناس فروش ما در ارتباط باشید و بعد از مشاوره رایگاه خرید خود را انجام دهید.

رومیزی ترمه یزد