لیست قیمت ست رومیزی ترمه ۵ تکه در سال ۹۸

از مهم ترین تزئینات میز ناهارخوری و میزهای دیگر منزل؛ رومیزی می باشد، این رومیزی ها تاثیر بسیار زیاد و شگرفی بر روی دکوراسیون منزل دارند، نحوه دکور میزها می تواند ارتباط مستقیم با سبک خانه داشته باشد. یکی از رومیزی های فاخر و بسیار زیبا که از هنر اصیل ایرانی نشات گرفته است؛ انواع ترمه می باشد. لیست قیمت ست رومیزی ترمه ۵ تکه در سال ۹۸ را از ما بخواهید.

لیست قیمت ست رومیزی ترمه 5 تکه در سال 98

ست رومیزی ترمه ۵ تکه شامل چه محصولاتی است؟

ست رومیزی ترمه 5 تکه شامل چه محصولاتی است؟در طراحی داخلی منزل هر عنصری نقش خود را ایفا می کند، مثلا برای میزهای موجود در منزل از جلو مبلی گرفته تا میز ناهارخوری بهتر است از انواع مناسب رومیزی استفاده شود، میزها جایگاه قرار گیری وسایل پذیرایی از مهمان ها هستند و به عنوان ویترین منزل محسوب می شوند پس بهتر است به بهترین نحو و با بهترین نوع رومیزی تزئین شوند.

امروزه پارچه های سنتی ایرانی از جمله ترمه دوباره مورد توجه قرار گرفته و با تغییر سبک زندگی به عنوان شال پرده انواع کوسن، رومیزی و… وارد زندگی ما شده اند. رومیزی های ترمه به عنوان یک محصول صدر نشین شناخته می شوند که بیانگر هنر اصیل ایرانی و زیبایی می باشند.

ترمه یکی از انواع بافت های سنتی اصیل لوکس و بسیار زیبای ایرانی می باشد که برای تزئینات متفاوتی استفاده می شود و امروزه شاهد تولید انواع محصولات از آن هستیم یکی از همین محصولات رومیزی می باشد رومیزی های ترمه جلوه ای هزار رنگ و زیبا داشته و فضای منزل و دکوراسیون را دگرگون می کنند.

این رومیزی ها در شهرهای گوناگون کشور از جمله یزد، اصفهان، تبریز و… در رنگ بندی بسیار متنوع و مدل های گوناگون و طرح های مختلف تولید می شوند؛ در دوخت و بافت این محصولات هنر و ذوق شایانی به کار رفته و نشانه ای از هنر باستانی می باشد.

ست های پنج تکه رومیزی های ترمه از پارچه ترمه و دارای آستر می باشد که این به معنی عمر طولانی و مقاومت بالا در برابر پاره شدن می باشد، نوع دوخت آن ها اغلب به صورت مغزی دوری می باشد که به ظرافت و زیبایی بافت و همچنین دوخت اثر چهره تازه ای می بخشد، این ست ها دارای سه رومیزی کوچک برای میز های جلو مبلی و عسلی، یک رومیزی بزرگ مربع شکل برای میزهای خاطره و یک رانر برای میز غذاخوری و یا اپن آشپزخانه می باشند.

قیمت رومیزی ترمه ارتباط مستقیم با نوع و کیفیت ترمه مورد استفاده و نوع دوخت آن دارد.

سری چهار تکه رومیزی ترمه ابریشم حاشیه دار سرمه ای

رومیزی های ترمه می توانند رنگ بندی بسیار متنوع و طرح های بسیار جالبی داشته باشند از معروف ترین طرح های ترمه می توان به:

  • طرح بته جقه
  • طرح شاه عباسی
  • طرح بته بادامی
  • طرح افشاری
  • طرح ترنج
  • طرح بته سروی
  • طرح محرمات

اشاره کرد، این مدل ها اغلب به صورت حاشیه دار زربفت بافته می شوند که اصولا طرح و رنگ حاشیه با قسمت داخلی متفاوت بوده و نقش های بسیار گسترده ای دارند.

از مورد توجه ترین و محبوب ترین رنگ بندی های ترمه می توان به رنگ های آبی، سرمه ای، قرمز، زرشکی و کرم اشاره کرد، این رنگ ها قابلیت بسیار بالایی در ست شدن با هر گونه دکوراسیون را دارند که در جای خود بسیار منحصر به فرد می باشند.

سری چهار تکه رومیزی ترمه سرمه ای ابریشم حاشیه دار از سه رومیزی کوچک در سایز  ۳۰*۴۵ و یک رومیزی بزرگ در سایز ۴۵*۹۵ تشکیل شده است، این رومیزی، حاشیه ای نقره ای رنگ داشته و مناسب استفاده بر روی اپن آشپزخانه، میز های کوچک و… می باشد.

تقسیم بندی رومیزی ترمه براساس کیفیت

تقسیم بندی رومیزی ترمه براساس کیفیتدر تقسیم بندی رومیزی ترمه کیفیت گوناگونی دارند که بر اساس دوخت، جنس و گل بوته های مشخص می گردد، انواع اعلای این کالا به وسیله دست دوخته شده و بسیار ظریف تر از انواع ماشین دوخت می باشند، ترمه ها شامل طرح هایی مانند بته جقه، سرو و… می باشند که ریشه در اعتقادات و سنن باستانی دارند.

تار و پودهای ترمه دارای انواع گل ها می باشد، بهترین نوع ترمه با ابریشم بافته شده و ممکن است در ترکیبات آن از سیم نقره نیز استفاده شده باشد که نشان دهنده قیمت بالای آن می باشد، ترمه می تواند دارای هزاران رنگ در ترکیب بافت خود بوده و هر چه قدر میزان رنگ ها بیشتر باشد قیمت نیز بالاتر خواهد بود.

جنس های معمولی اغلب از پلی استر بافته می شوند که از نظر ظاهری کاملا مشابه با انواع ابریشمی به نظر می رسند ولی قیمت مقرون به صرفه تری دارند، از بهترین روش های تشخیص کیفیت ترمه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تراکم: ترمه های بافته شده درجه یک دارای تراکم بالا هستند برای تشخیص این قضیه ترمه را از دو طرف بکشید، ترمه ای که کش نیاید با کیفیت و آن که کش بیاید بی کیفیت است.
  • شستن: اگر ترمه بعد از شستن رنگ و زیبایی خود را حفظ کند با کیفیت است در حالی که نمونه های پلی استری در مواقع شستشو رنگ پس می دهند.
  • وزن: هرچه ترمه سنگین تر باشد نشانه تاروپود های ظریف تر و با کیفیت تر می باشد.
  • برند: برند کارگاه و تولیدی بافنده معتبر حتما بر روی محصول نهایی قرار داده می شود پس از رومیزی های اتیکت دار خرید کنید. این شرکت های نساجی هر کدام از چینش خاصی از طرح ها استفاده کرده و اجناس خود را نشان دار می کنند.
  • نوع بافت: بافت ترمه باید منسجم و چفت باشد، اگر در میان تار و پود های آن فاصله دیدید ترمه کیفیت مطلوبی نخواهد داشت.
  • نور: ترمه را در مقابل نور قرار دهید، اگر نور بسیار کمی از آن گذر کرد جنس مرغوبی خریداری کرده اید.
  • تقارن: ترمه را تا کنید، باید هر دو طرف دقیقا بر روی هم قرار بگیرند.
  • ضخامت: هر چه ترمه نازک تر باشد مرغوب تر است.
  • نوع دوخت: کارهای با کیفیت به وسیله مغز دوزی، زغره دوزی، توپر و برجسته دوزی و زرک دوزی تهیه می شوند در حالی که انواع بازاری به روش راسته دوزی تهیه می شوند.

ممکن است بر روی ترمه انواع هنر های دستی انجام شده باشد مانند سرمه دوزی و یا مروارید دوزی، در این صورت قیمت ترمه بالاتر خواهد رفت، در حالت کلی هر چه قدر ترمه درجه کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت بالاتری نیز دارد.

روش های نگهداری رومیزی ترمه ابریشمی اصل

روش های نگهداری رومیزی ترمه ابریشمی اصل مانند نگهداری از پارچه های بسیار ظریف و دست دوز می باشد، ترمه با اینکه ضخیم یه نظر می رسد بسیار آسیب پذیر و حساس می باشد مخصوصا انواع ابریشمی، ترمه به رطوبت بسیار حساس است بنا بر این بهترین راه شستشوی آن خشکشویی می باشد.

ترمه را می توان به وسیله دست نیز شست ولی نباید چلانده و یا فشار داده شود، برای خشک شدن نیز باید بر روی سطح صاف پهن شود تا بدون کشیدگی خشک شود.

برای شستن آن نباید از مواد شستشوی معمولی حاوی آنزیم و سفید کننده استفاده کرد، شامپوی بچه می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. در انتهای کار می توان به آب کمی سرکه اضافه کرد تا باعث درخشش پارچه شود.

رومیزی ترمه اصل را باید با احتیاط استفاده کرد تا از خراشیدگی و خرابی آن جلوگیری کرد در این صورت می توان سال ها از آن استفاده کرد، بهتر است از یک لایه سلفون بر روی ترمه ها استفاده کنید در این صورت دیگر نگران ریختن هر گونه مایعات و یا خوراکی و همین طور کثیف شدن آن نخواهید بود، این روش برای منازلی که بچه کوچک دارند نیز بسیار موثر است.

اکیدا از شستن انواع سرمه دوزی و کار شده پرهیز کنید و برای جلوگیری از کثیف شدن آن ها را هر روز گردگیری کنید و از قرار دادن آن جلوی نور خورشید اکیدا خودداری کنید چون در این صورت ترمه رنگ می بازد.

مناسب ترین ابعاد رومیزی ترمه برای میز خاطره

مناسب ترین ابعاد رومیزی ترمه برای میز خاطرههمان طور که عنوان شد، رومیزی ترمه به خاطر لطافت، رنگ های گوناگون و
طرح های به کار رفته که اغلب به صورت منحنی یا بته جقه هستند، در چیدمان
منازل ایرانی محبوبیت خاصی دارد و حال و هوای سنتی و اصیلی را در فضا ایجاد
می کند و اغلب در منازلی که به سبک سنتی چیده شده اند استفاده می شود، اما
این بدان معنا نیست که استفاده از آن در سایر چیدمان ها نامتناسب باشد،
بلکه شما می توانید با کمی زیرکی و تلفیق عناصر گوناگون به بهترین شکل از
این رو میزی ها در منازل خود بهره ببرید.

رومیزی های ترمه در ابعاد و اندازه های استاندارد تولید می شوند که همین قاعده در مورد انواع میز ها نیز صادق می باشد بنابراین مشکل خاصی برای ست کردن آن ها از نظر اندازه نخواهد بود. ابعاد استاندارد این رومیزی ها:

  • رومیزی مربع ۹۶*۹۶
  • رومیزی رانر بزرگ ۴۵*۱۴۰
  • رانر متوسط ۹۰*۴۵
  • رومیزی های عسلی ۲۶*۴۵

می باشند. این رومیزی ها با لطافتی که دارند و زنگ های گوناگون در چیدمان منازل ایرانی و سبک های کلاسیک و سنتی مورد استفاده قرار می گیرند، یک هنرمند می تواند با بهترین ترکیب و تلفیق عناصر به بهترین نحو از این رومیزی ها در دکوراسیون بهره ببرد.

برای تزئین و دکور میز های خاطره هیچ گزینه ای نمی تواند مناسب تر از ترمه باشد، میز های خاطره مملو از عکس های خانوادگی هستند که یادآور روزهای گذشته و خاطرات می باشند، خاطراتی از عزیزان به خاک پیوسته و عزیزان حاضر، چه چیزی می تواند گذر زمان را بهتر و بیشتر از ترمه به خاطر ما بیاورد، خاطره ای شیرین از حضور عزیزان.

مناسب ترین ابعاد رومیزی ترمه برای میز خاطره به صورت استاندارد یک مربع به ابعاد ۹۶*۹۶ می باشد که کل سطح میز را پوشانده و زیبایی منحصر به فردی به آن می بخشد.

رومیزی ترمه می توان مناسب ترین گزینه برای استفاده در آشپزخانه هایی با تم سنتی باشد، البته با هوشمندی می توان این رومیزی ها را با دکورهای مدرن و فانتزی نیز ست نمود که کاملا به هوش و ذکاوت طراح بستگی دارد، امروزه ترمه هایی با رنگ و لعاب جدیدتر و رنگ بندی مدرن نیز می توان تهیه کرد که دست طراح را بسیار باز می گذارند.

بهترین رومیزی ترمه ابریشمی برای میز های گرد

بهترین رومیزی ترمه ابریشمی برای میزهای گرد می تواند به صورت مربع و یا دایره باشد، ترمه ها در سایز های بزرگ تر، کوچک تر و تکی نیز بافته می شوند که می توان از آن ها برای میز های غیر استاندارد نیز استفاده کرد.

رومیزی ها را می توان به صورت ترکیبی نیز استفاده کرد، یعنی از یک رومیزی ساده با جنس ساتن و یا هر نوع دیگری در زیر به عنوان آستر و بر روی آن از یک رومیزی ترمه گران بها استفاده کرد، در این صورت می توان بر روی ترکیب رنگ ها مانور بیشتری داده و یا رنگ ها را روشن تر و تیره تر نمایش داد، مخصوصا روی میز های خاطره و غذا خوری بهترین گزینه ها برای این کار می باشند.

بهترین انواع این رومیزی را می توان از مغازه های مربوط به فروش این گونه و سایل و فروشگاه های آنلاین تهیه کرد، امروزه انواع وارداتی و چینی این محصول نیز در بازار بسیار است پس حتما توجه داشته باشید تا این کالا را از فروشگاه های معتبر و یا وب سایت خود تولیدی به صورت مستقیم تهیه کنید.

فروشگاه های آنلاین به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای خرید زیباترین و دست چین شده ترین رومیزی های ترمه هستند، رومیزی ها در این سایت ها با اطلاعات کامل در مورد وزن، تعداد رنگ، برند، نوع دوخت آستر و همراه تصویر قرار داده می شوند که متقاضی می تواند با دیدن تصاویر کامل از تمام تکه ها به صورت کلی و از نزدیک به راحتی تصمیم گیری نماید.

اطلاعات تکمیلی دیگر از جمله قیمت و نظرات کاربران نیز قابل رویت می باشند که  می توانند بر روی تصمیم گیری نهایی کاربر تاثیر گذار باشند.

انواع طرح های مختلف رومیزی ترمه

انواع طرح های مختلف رومیزی ترمهرومیزی ترمه انواع طرح ها را دارا می باشند که قبلا درباره آن ها گفته ایم، طرح های ترمه یک قاعده کلی دارند که طراح با استفاده از آن ها و مانور در حیطه ترکیب و رنگ جدیدترین رنگ ها را می آفریند.

می توان ترکیبی از بته جقه را در طرح های مختلف مشاهده کد که هیچ کدام شبیه هم نمی باشند، ترمه یک هنر است، یک هنر بی بدیل که به صورت تار و پود به صورت پارچه ظاهر می شود و یک عمر تجربه و سلیقه را با خود حمل می کند. هنری که نشانگر ایمان و اعتقادات این مرز و بوم بوده و خواهد بود.

در کنار نام اصیل طرح ها هر تولید کننده ای نام خاصی بر روی محصولات خود می گذارد که در بازار و در وب سایت فروش محصول با آن نام قرار داده می شود که بیننده می تواند با دیدن تصاویر و با در نظر گرفتن رنگ های مورد استفاده در مبلمان محصول مورد نظر را خریداری نماید.