لیست فروشندگان انواع رومیزی ترمه اصفهان

رومیزی ترمه اصفهان یکی از بهترین انواع رومیزی های شیک و مجلل با طرح های زیبای سنتی است کخ از پارچه هایی لطیف و ظریف ترمه تهیه و تولید می شوند. مجموعه ای از معروف ترین فروشندگان رومیزی ترمه با طرح های سنتی و شیک را می توانید از طریق مسیر های ارتباطی این سایت برای خرید با قیمت مناسب در دسترس مستقیم داشته باشید.

لیست فروشندگان انواع رومیزی ترمه اصفهان

معرفی زیباترین ترمه های ایرانی برای دوخت رومیزی

معرفی زیباترین ترمه های ایرانی برای دوخت رومیزیپارچه های ترمه نوع خاصی از انواع پارچه هستند که در گذشته به صورت دست بافت تولید می شدند. این نوع پارچه ها که پود در پشت پارچه آزاد باشد و تراکم پودی زیادی داشته باشند، از ظرافت و لطافت بسیار بالایی برخوردار هستند که جنس الیاف به کار رفته در آنها عبارتند از:

  • کرک و پشم
  • ابریشم
  • پلی استر

یکی از مهمترین کاربریهای پارچه های ترمه در تولید انواع رومیزی های شیک و زیبا با طرح های سنتی می باشد. رومیزی ترمه ایران نه تنها در بازار های داخلی بلکه در خارج از مرز های ایران شهرت جهانی دارد و مورد استقبال و توجه بسیاری از هنر دوستان قرار می گیرد.

در معرفی زیباترین ترمه های ایرانی که برای دوخت انواع رومیزی و روکش های تزئینی استفاده می شود مباحث زیادی برای گفتن وجود دارد. قبل از هر چیز توجه به تاریخچه این پارچه زیبا و ظریف را باید مورد بررسی قرار داد.

شروع ترمه بافی در ایران به زمان صفویه بر می گردد. البته بعضی افراد بر این باور هستند که زادگاه اصلی ترمه ارتفاعات کشمیر و قلب آسیای مرکزی بوده و برخی دیگر ایران را مبدا و محل پیدایش این هنر زیبا می دانند.

هر چه که باشد و این هنر در هر کجا که شروع شده باشد، در دوره شاه عباس صفوی به اوج شکوفایی خود رسیده و در این زمان تکامل یافته است و در تمام دنیا شناخته شده و یکی از محصولات صادراتی مهم ایرانی می باشد و در تمام دنیا با عنوان یکی از صنایع دستی ایرانی شناخته می شود.

گفتنی در زمینه انواع ترمه با طرح های اصیل و زیبای ایرانی زیاد است، در ادامه با ما همراه باشید تا مطالب بیشتری در زمینه این هنر لطیف و زیبا بیاموزید.

کدام نوع رومیزی ترمه بهتر است؟ ابریشمی یا پلی استر؟

اینکه کدام یک از انواع رومیزی ترمه ایرانی بهتر هستند سوالی است که پاسخ های متفاوتی دارد. افراد با سلیقه های مختلف معیار های مختلفی در انتخاب یک محصول به عنوان بهترین نوع آن دارند. برخی از مهمترین معیارهای مورد توجه عبارتند از:

  • کیفیت الیاف و بافت محصول
  • ارزان بودن قیمت محصول
  • طول عمر و ماندگاری بالا
  • طراحی های زیباتر با رنگ های متنوع تر
  • دستباف یا ماشینی بودن ترمه

رومیزی ترمه ابریشمی به دلیل نوع الیاف طبیعی و نیز دستباف بودن به لحاظ یک اثر هنری و یک محصول صادراتی برای کشور های اروپایی می توانند بهترین گزینه باشند که البته قیمت بسیار بالایی هم دارند. در حالیکه رومیزی ترمه پلی استر قیمت بسیار ارزانی دارد و عموم مردم توان خرید این محصول را دارند و چون طرح های سنتی دارند مورد استقبال هستند.

انواع پارچه های ترمه از گذشته های دور تا کنون برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گرفته اند. یکی از مهمترین کاربری های این محصول استفاده از آنها به عنوان رومیزی و سفره می باشد. انواع رومیزی ترمه مربعی، گرد، بیضی و مستطیلی شکل در بازار با رنگ های متنوع وجود دارد که هر یک مشتریان خاص خود را دارند.

رومیزی ترمه نهارخوری می تواند برای مکان هایی مانند رستوران های سنتی بهترین گزینه باشد، خواه از جنس پلی استر باشد یا ابریشم. ترمه ها به دلیل سنتی بودن و اصالتی که دارند جذابیت های ویژه ای در بازار پارچه ها دارند و نه تنها به عنوان رومیزی مورد استفاده قرار می گیرند بلکه در دوخت انواع لباس های شیک، رومبلی و بسیاری از دیگر محصولات پارچه ای به شکل گسترده مورد استفاده هستند.

آیا اصفهان در تولید رومیزی ترمه نقش دارد؟

آیا اصفهان در تولید رومیزی ترمه نقش دارد؟ایرانی زادگاه ترمه های زیبا و اصفهان یکی از مهمترین شهر های تولید کننده این پارچه ظریف و لطیف می باشد. تولید و بافت ترمه مراحل متعددی دارد. که بر اساس اهمیت ترتیبی که دارند، این مراحل عبارتند از:

  1. انتخاب مواد اولیه مناسب: معمولا از پشم و ابریشم برای بافت ترمه استفاده می شود. رایج ترین نوع الیاف برای بافت این محصول پشم سفید است که از بین پشم های مرغوب که دارای الیاف بلندی هستند، انتخاب می شود.
  2. شستن پشم: پشم ها از بین بهترین و مرغوب ترین نمونه ها برای تولید زیبا ترین ترمه های دستباف انتخاب می شوند و با مواد پاک کننده مخصوص شسته می شوند تا برای مراحل بعدی آماده شوند.
  3. سفید کردن پشم: برای این منظور دو روش، مرسوم است. اول اینکه آنها را در چمن پهن می کردند تا با جذب شبنم و تبخیر آن رنگ آن سفید شود و دوم اینکه از مشتقات گوگرد برای این منظور استفاده می کردند.
  4. ثابت کردن رنگ: بعد از سفید کردن پشم لازم است تا آنها را رنگ کنند که برای این منظور از نوعی ماده شیمیائی با نام دندانه استفاده می شود که در نتیجه آن جذب رنگ پشم ها بیشتر می شود و رنگ آنها ثابت می ماند.
  5. رنگرزی با رنگ های گیاهی و طبیعی: طبیعی بودن رنگ ترمه های ایرانی یکی از مزایای این پارچه های لطیف و ظریف است که متاسفانه اطلاعات زیادی از روش های قدیمی و نوع رنگ های بکار رفته در این محصولات در دست نیست. چرا که پارچه های پشمی قدیمی مقاومت بالایی در برابر رطوبت و بید زدگی نداشته از بین رفته اند.

در اصفهان و یزد و سایر استان هایی که در تولید انواع ترمه های خوش نقش و رنگ شناخته شده هستند، پس از طی این مراحل بافت ترمه های زیبا با طرح های خیره کننده و جذاب شروع می شود و پس از آن از این منسوجات ارزشمند در تولید انواع رومیزی، پوشاک و سایر محصولات استفاده می شود.

انواع مدل های رومیزی پنلی مربعی

اگر بخواهیم در زمینه انواع مدل های رومیزی پنلی مربعی یا هر شکل دیگر این محصولات صحبت کنیم، بهترین موضوعاتی که قابل مطرح کردن در این بخش می باشد معرفی انواع ترمه های ایرانی و کشمیری موجود در بازار هستند که در تهیه انواع رومیزی با اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

طرح ها و مدل های شناخته شده از گذشته تا به امروز در تاریخ پر شکوه این پارچه های زیبا و گران قیمت با این اسامی در بازار این محصول شناخته می شوند:

  • شال چهار قدی با ابعاد ۵.۱ در ۵.۱ که در تولید روسری، بقچه و لچک ترنجی بیشتر استفاده می شوند.
  • شال راه راه پهن و باریک که متناسب با نوع سلیقه مصرف کننده، در موارد متنوع قابل استفاده می باشد.
  • شال اتابکی که از پشم بسیار نرم و لطیف تولید می شود و از نوع ترمه های کشمیری می باشد.
  • شال بندی که طرحی شبیه لانه زنبوری دارد که در هر خانه آن یک بته یا گل طراحی شده است.
  • شال محرمات نیز نوعی شال راه راه است و پهنای راه راه آن متفاوت از نوع شال راه راه است.
  • شال کشمیری که بافت کشمیر هستند و شناخته شده ترین آنها با نقش های بته جقه، شاخ گوزنی و نقشه درختی بافته می شوند.
  • شال زمردی از نمونه های اعلای ترمه های کشمیری است که رنگ زمینه ان نیلی رنگ بوده و طرح بته جقه دارد و از ترکیب رنگ های بسیار زنده و شاد مانند سبز زمردی در بافت آن زیاد استفاده شده است.
  • انواع ترمه های بافت کرمان شال کرمان هستند که به جهت طرح و نقشه خاص خود طرفداران خاص خود را دارند.
  • شال امیری از ترمه های اعلای کشمیر است که درباری بوده و بیشتر مورد استفاده درباریان بوده است و عمده طراحی های آن شامل بته جقه و شاخ گوزنی بوده است.
  • شال یزدی نیز نوع دیگر ترمه است که در منطقه یزد بافته می شود و بیشتر راه راه هستند و یا اینکه با طرح گل های شاه عباسی بافته می شوند و از نمونه بسیار قدیمی و نایاب هستند.

پرطرفدار ترین رنگ های ویژه رومیزی ترمه ایرانی

پرطرفدار ترین رنگ های ویژه رومیزی ترمه ایرانیرنگ آمیزی پارچه از مهمترین مراحل تولید این محصولات است که در کیفیت آنها تاثیر بسزایی دارد. پارچه هایی مانند ترمه که در گذشته به صورت دستباف تولید می شدند، از الیاف رنگ شده در بافت آنها استفاده می شده است.

رنگ های مورد استفاده در رنگ آمیزی این الیاف معمولا از گروه رنگ های طبیعی و گیاهی بودند که مجموعه آنها عبارتند از:

  • گیاه رناس برای رنگ های قرمز جفت بنفش و قرمز استفاده می شود.
  • برگ حنا قرمز که قهوه ای، زعفرانی، آبی یا آبی تیره از آن حاصل می شد.
  • برگ و ریشه توت برای زرد و پوست گردو برای رنگ های قهوه ای و خاکستری استفاده می شود.
  • زرد چوبه برای زرد پر رنگ و برگ مو نیز برای تهیه زرد روشن کاربرد دارد.
  •  برگ چای برای رنگ زرد و رنگ قهوه ای
  • پوست انار برای رنگ های قهوه ای و خاکستری و کنده درخت بقم برای بنفش و سیاه
  • پوست بلوط در تهیه قرمز مایل به قهوه ای و پوست خشخاش برای رنگ قهوه ای
  • از برگ سماق برای رنگ های قرمز و قهوه ای و پوست درخت سیب برای زرد و قهوه ای تهیه می شود.

ترکیب این رنگ های زیبا و خوش رنگ و خلق یک نقشه به سلیقه هنرمند بستگی دارد. هنرمند با انتخاب رنگ های متناجس و دارای هارمونی ترمه هایی زیبا می بافد و این موضوع همان راز هنرمندان ترمه باف ایرانی است که دنیایی را مجذوب خود کرده است.

بهترین نقش های رومیزی ترمه برای میز خاطره

نقش های رومیزی های ترمه که برای انواع میز های خاطره استفاده می شوند همگی مخلوقات دست هنرمندان خلاق ایرانی هستند که با ابزار ساده ای بافته و تولید می شوند.

دستگاه بافت ترمه مانند سایر دستگاه های نساجی قدیمی از جنس چوب بوده و به دست صنعتگران محلی در همان مناطق تولید می شود.

این دستگاه ها چهار وردی هستند که ورد ها به کمک پدال هایی که زیر پای بافنده قرار می گیرد، حرکت می کند. هر دستگاه ترمه یک گوشواره کش دارد که به کمک آن نخ هایی که برای ایجاد طرح و نقش روی ترمه انتخاب و استفاده می شود.

بافت ترمه کار بسیار سختی است. با کمک این دستگاه های نساجی سنتی در طول ۸ ساعت کار مفید، حدود ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر ترمه مرغوب و با کیفیت بافته می شود.

در حال حاضر با کمک دستگاه ژاکارد سرعت کار بافندگی بیشتر شده و تولید ترمه از ۲۰ سانت به ۱۰۰ سانتی متر افزایش یافته است.

حساس ترین مرحله کار انتخاب رنگ های مناسب و هماهنگ است. در این مرحله باید دقت کرد تا تار ها همگی هم رنگ و هم جنس باشند و تنها رنگ ها متغیر هستند.

 در بافت ترمه می توان از تار و پود با ضخامت های مختلف استفاده کرد. روش های بافت و قرار دادن تار و پود ها در کنار یکدیگر متفاوت است.

صنعت ترمه بافی یکی از قدیمی ترین زیر شاخه های صنایع نساجی بوده است که با ورود دستگاه های بافندگی غربی رونق خود را از دست دادند.

در حال حاضر تلاش های زیادی در زمینه این هنر قدیمی و سنتی ایرانی در حال انجام است که مهمترین بازدهی این تلاش ها و پیگیری ها تولید و عرضه انواع رومیزی های ترمه خوش نقش و رنگ در بازار است.

رومیزی ترمه مناسب میز نهارخوری یا رانر

رومیزی ترمه مناسب میز نهارخوری یا رانررومیزی های ترمه بهترین گزینه در طراحی های کلاسیک برای منازل و محیط های مختلف مانند هتل ها و رستوران ها هستند که توجه عمده طراحان این سبک دکوراسیون ها را به خود جلب کرده اند.

در حال حاضر با وجود ترمه های پلی استر که  سطح گسترده ای عرضه می شوند و قیمت آنها نیز بسیار مناسب است، محدودیتی برای استفاده از این محصولات برای انواع میز نهار خوری و یا رانر وجود ندارد.

ترمه های زیبا و خوش نقش تنها کاربرد روکش و رومیزی ندارند و در طراحی لباس های شیک با سبک سنتی نیز کاربرد های فراوانی دارند.

علاوه بر استفاده های فراوانی که از این محصولات در بازار های داخلی وجود دارد، این محصول به طرح و نقشه های خاصی که دارد در بازار های صادراتی نیز متقاضیان زیادی دارد.

با گسترش کارگاه های تولیدی این محصول امید می رود که صادرات این محصول نیز با رونق بیشتری مواجه باشد و سطح تقاضا برای خرید این محصول همچنان رو به افزایش باشد.

ترمه های شیک ایرانی استعداد زیادی برای حضور در بازار های صادراتی دارند و با یک برنامه ریزی درست، می توان از مسیر صادرات این محصولات، ارز آوری خوبی برای کشور داشت.

محصولاتی مانند ترمه از جمله صنایع دستی پر طرفدار هستند که به ویژه در بازار کشور های اروپایی بسیار مورد استقبال هنر دوستان قرار گرفته اند و پس از این نیز می توانند رونق بیشتری را برای بازار خود داشته باشند.

به جهت خرید عمده بهترین انواع ترمه های رومیزی با کیفیت و قیمت های متنوع می توانید از مشاورین حرفه ای و فعال این مجموعه کمک های لازم را دریافت نمایید.