قیمت هر متر روبالشتی ترمه طرح سالار فیروزه ای

روبالشتی ترمه طرح سالار فیروزه ای با قیمتی بسیار مناسب و مطبوع به فروش می رسد.

این روبالشتی ترمه به صورت متری به فروش می رسد و قیمت هر متر از این روبالشتی ترمه را می توانید با قیمتی پایین تر از قیمت روز بازار خریداری کنید.

قیمت هر متر روبالشتی ترمه طرح سالار فیروزه ای

طرح های مختلف روبالشتی ترمه

طرح های مختلف روبالشتی ترمهترمه نوعی پارچه می باشد که در گذشته رونق فوق العاده ای داشته است و امروزه اگر چه این بازار کم رونق تر شده است اما هم چنان در حال تجربه یک فروش بالا می باشد و حامیان و طرفداران خاص خود را دارد و در انواع طرح های مختلف وارد بازار می شود.

ترمه با یک نوع نخ خاص خود و توسط افرادی وارد و حرفه ای در این حرفه در طرح ها و رنگ های مختلف بافته می شود و در اختیار مردم عزیزمان قرار می گیرد.

اگر چه ترمه در گذشته بیشتر در رنگ های قهوه ای و قرمز یافته می شود اما امروز در چندین رنگ مختلف تولید می شود و همچنین طرح های مختلف نیز از این ترمه یافت می شود.

از جمله طرح های ترمه عبارت اند از:

ترمه شال چارقدی- شال راه راه ترمه که در دو نوع شال ترمه راه راه پهن و شال ترمه راه راه باریک وجود دارد- شال ترمه اتابکی- شال ترمه بندی- شال ترمه محرمات- شال ترمه کشمیری- شال ترمه زمردی- شال ترمه کرمان- شال ترمه یزدی- شال ترمه امیری.

ویژگی های روبالشتی ترمه طرح سالار فیروزه ای

روبالشتی ترمه طرح سالار با رنگ فیروزه ای بسیار ظریف بافت است که یک ظاهر ایده آل به آن بخشیده است و به حدی لطیف و نرم است که وقتی سر خورد را بر آن می گذارید احساس راحتی بی وصفی به شما می دهد و رنگ فیروزه ای آن نیز با یک آرامش خاص همراه است. بافت این روبالشتی ترمه بسیار متراکم می باشد اما در عین حال نازک نیز می باشد.

 این رو بالشتی ها به هیچ عنوان سبب ایجاد حساسیت نمی شوند و هیچ آزاری به پوست وارد نمی آورند.

ترمه این محصول از بز های ترمه تهیه می شود و امروزه نگرانی هایی در مورد درمان بزهای ترمه وجود دارد. با این وجود مطمئناً تولید پشم ترمه پایدار و اخلاقی است .

این ترمه یکی از هنر های سنتی و اصیل ایرانیان می باشد و امروزه به شهر یزد محدود شده است و مردمان این دیار سعی در حفظ این کالای اصیل در انحصار خود دارند این کالا به صورت دستبافت بسیار ظریف و زیبا بافته می شود و یک شهرت جهانی یافته است و امروز این روبالشتی ترمه فیروزه ای طرح سالار را علاوه بر نوع دستبافت در انواع ماشینی هم می توانید بیابید.

این ترمه از تار و پود تشکیل شده است البته پود آن از تراکم بالاتری برخوردار است.

طرح و رنگ این ترمه به حدی زیبا و چشم نواز است که هیچگاه چشم بیننده را اشباع نخواهد کرد و همواره مشتریان فراوانی را به خود جلب می کند. به علاوه رنگ فیروزه ای در تلفیق با طرح ترمه زیبایی خیره کننده ای را به ترمه به عنوان یک رو بالشتی خواهد بخشید.

بافت ظریف و بسیار با دقت آن این کالا را به یک کالای با ارزش تبدیل کرده است.

این ترمه علاوه بر دکوراسیون های سنتی و دوست داشتنی برای دکوراسیون های مدرن نیز کاربرد فراوان یافته است و بازار فروش آن از این جهت رونق دوباره یافته است.

این رو بالشتی های ترمه پودی از جنس کرک ظریف و یا ابریشم دارند و تار آن ها از جنس پنبه می باشد. و از این جهت که از مواد اولیه بسیار مرغوب بافته می شود پس از یک کیفیت بی نظیر برخوردار می باشد.

طرح سالار ترمه ای می باشد که از یک ترنج در مرکز ایجاد شده است و بته و جقه هایی زیبا اطراف آن را فرا گرفته و آن را به نوعی خاص نموده است. همچنین یک سری گل و برگ هایی اسلیمی نیز آن را احاطه کرده است و باعث زیبایی بخشی و پر کار شدن طرح شده اند.

بته جقه ها در طرح سالار در شکل های مختلف بر روی یک سری طرح شاخه متصل می باشند و انواع بته جقه های آن شامل بته های بادامی، قهر و آشتی،شاه عباسی، بر هم سوار و … می باشد.

در گوشه های آن انواع پته های ریز و درشت در مس زمینه ای از انواع بته های بر خم سوار قرار گرفته اند و یک طرح بته مادر و بچه ای را به خود گرفته است و یک مهربانی و لطف بی وصف را به تصویر در آورده است.

حاشیه این طرح نیز پر می باشد و به بته های قهر و آشتی مزین شده است.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت روبالشتی ترمه طرح سالار

عوامل تأثیرگذار بر قیمت روبالشتی ترمه طرح سالارپشم هایی که برای تولید نخ ترمه استفاده می شود ممکن است کم درجه و ارزان باشد و یا یک پشم عالی و درجه یک که این عامل در واقع به همان کیفیت مواد اولیه بر می گردد یک عامل تاثیر گذار بر قیمت روبالشتی ترمه می باشد.

در صنعت نقدی مانند بیشتر بخش های زندگی، آنچه را می پردازید پرداخت می کنید، و پشم کشمیر تولید شده به طور سنتی بسیار نرمتر و بهتر از کلمه ترمه تولید انبوه است و در نتیجه قیمت بالاتری را نیز به خود اختصاص داده است.

ترمه درجه یک ارزان قیمت است، اما پشم ترمه درجه یک با کیفیت بالا می تواند بسیار گران قیمت شود. هرچه درجه بالاتر باشد، الیاف نازک تر هنگام پشمی پشم ترمه می شوند.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت روبالشتی ترمه طرح سالار تعداد رنگ نخ به کار رفته در آن می باشد هرچه تعداد رنگ بیشتری در ترمه به کار رفته باشد مشخصا قیمت بالاتری خواهد داشت به دلیل این که کار بیشتری می برد و بافت آن دشوار تر و سخت تر می شود و در نتیجه با قیمت گران تری به فروش می رسد البته نا گفته نماند که هر چه رنگ بیشتری به کار می رود جلوه طرح نیز بیشتر می شود و مشتری ناخواسته به آن خیره می ماند.

دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول تراکم بافت این رو بالشتی طرح ترمه می باشد و مشخص و عیان است که هرچه تراکم بافت بیشتر باشد به دلیل این که نخ بیشتری در تار و پود ترمه به کار رفته است و ترمه محکم تر و با دوام تری ایجاد کرده است پس در نتیجه قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

ست زیبای دو تکه روبالشتی ترمه ابریشمی فیروزه ای

ست های دو تیکه روبالشتی ترمه ابریشمی فیروزه ای این روز ها طرفداران بسیاری را دارد و مردم عزیزمان این ست ها را برای دکوراسیون منزل خود یک انتخاب ایده آل دانسته و زیبایی فضای منزل با این ست های دو تیکه دو چندان خواهد شد.

روبالشتی ها نوعی محافظ برای بالشت ها محسوب می شود و در انواع مختلف جنس و رنگ موجود می باشد اگر به دنبال یک ست روبالشتی شیک و شکیل برای سرویس خواب خود می باشید پیشنهاد ما به شما، ست زیبای دو تیکه روبالشتی ترمه ابریشمی فیروزه ای می باشد.

از آن جایی که در بافت این روبالشتی ها از ابریشم استفاده می شود پس گرانبها می باشند و طرح های بسیاری دارند که می توانید با مشاهده انواع مختلف آن نسبت به خرید یک مورد که مورد پسند شما است اقدام کنید.

علاوه بر استفاده از این ست ها برای سرویس های خواب از این ها برای استفاده بر روی بالشت هایی که بر روی کناره قرار می گیرند نیز بسیار پر طرفدار می باشد و یک زیبایی خاصی دارد.

این ست ها بیشتر جنبه تزیینی دارند و مناسب انواع دکور ها از دکور های سنتی و قدیم گرفته تا امروزه که در دکور های مدرن نیز استفاده فراوانی از آن ها می شود. قیمت نسبتا بالای این ست ها نیز مزید بر علت شده است که این ست های ترمه بیشتر جنبه تزیین و زینت بخشی به منزل به خود بگیرد و خیال شما را از بابت یک دکور عالی و شیک برای منزل و اتاق های منزل به ویژه اتاق نشیمن راحت می کنند.

رنگ های متنوع روبالشتی ترمه طرح سالار

رنگ های متنوع روبالشتی ترمه طرح سالارروبالشتی های ترمه طرح سالار در انواع رنگ های متنوع و زیبا بافته می شوند.

این ترمه ها دارای یک هارمونی رنگ بسیار مناسب و زیبا می باشد و رنگ بندی متناسب آن ها می باشد که یک جذابیت ویژه ای به آنها بخشیده است.

طرح بته جقه ها و شاخه ها با رنگ زمینه یک هماهنگی وصف ناشدنی را دارد و چشم هر بیننده ای را در نگاه اول به خود خیره می کند و از همین رو می باشد که رنگ در ترمه نقش کلیدی و بسیار مهمی را ایفا می کند.

رنگ های مختلف ترمه هر کدوم القا کننده حس و عواطف گوناگون می باشند و بافندگان در تلاش اند تا با انتخاب و چینش رنگ ها در کنار هم بهترین و ناب ترین عواطف را در شما زنده کرده و روحیه ای سر زنده به شما بخشد.

گاه یک تم رنگی حسی عاشقانه و زیبا به همراه دارد و گاه روشنی بخشی و زیبایی های یک روز دلنشین را به تصویر می کشد.

رنگ ها جز اصلی بافت ترمه محسوب می شوند و قسمت مهمی که آن را به یک کالای فوق العاده خیره کننده بدل می کند همین رنگ های زیبا می باشد.

طرح روبالشتی ترمه سالار با رنگ های مختلف فیروزه ای، قرمز، قهوه ای، کرم، سورمه ای، نیلی، سبز، یشمی، نارنجی و … بافته می شود که بافنده  در آن ها یک ترکیب رنگ فوق العاده چشم نواز ایجاد می کند که دلنشینی آن ها را دو چندان نموده است.

رنگ های مختلف برای ترمه کار روح بخشی به ترمه را انجام می دهند و ترمه را به یک اثر زنده مبدل می کنند.

در گذشته ترمه ها از تنوع رنگی زیادی برخوردار نبوده اند و بیشتر در  انواع قرمز و قهوه ای یافت می شدند اما امروز و با گذشت سال های طولانی ترمه ها در رنگ های بسیار متنوع و گسترده توسط بافندگان حرفه ای بافته شده و در سراسر ایران عرضه می گردد و البته قابل ذکر است که ترمه ایران این روز ها شهرت جهانی یافته و با رنگ بندی های مختلف صادر می گردد و بسیار مورد توجه و علاقه اروپاییان قرار گرفته است.

تولید کننده روبالشتی ترمه طرح سالار چه کسی است؟

در گذشته تولیدکننده روبالشتی ترمه در طرح های مختلف به ویژه طرح سالار در نقاط مختلف کشورمان از جمله یزد، کرمان، خراسان و آذربایجان وجود داشته و به فعالیت می پرداختند اما بها دادن به این محصول دوست داشننی به مرر زمان در برخی از این شهرها کم شده و بافندگی آن کم و کم تر شد اما در شهر یزد همچنان این هنر بافندگی با قوت تمام ادامه دارد و پیشرفت های بسیاری نموده است به گونه ای که تولید کنندگان ترمه طرح سالار یزد شهرت جهانی یافته اند.

این تولید کنندگان هنرمند یزدی همواره به دنبال تولید بهترین ها و با کیفیت ترین ها با یک قیمت مطبوع و مناسب می باشد.

روبالشتی های تولیدی طرح سالار در انواع مختلف رنگ و توسط تولید کنندگان عزیز یزدی با یک ظاهری کاملا بی نقص و عالی و یک کیفیت وصف ناشدنی تولید می شوند و در اختیار عموم مردم در سراسر کشور قرار می گیرد. 

تفاوت روبالشتی ترمه جنس ابریشمی و پلی استر

تفاوت روبالشتی ترمه جنس ابریشمی و پلی استرترمه در جنس های مختلف ترمه ابریشمی، ترمه ویسکوز و ترمه پلی استر و … تولید می شود اما یک ترمه اصیل و با کیفیت ترمه ای از جنس ابریشم می باشد.

ترمه ابریشم یک ترمه با ظرافت بالا می باشد که این ظرفت زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است در صورتی که ترمه ای از جنس پلی استر قطعا ظرافت ترمه ابریشمی را نخواهد داشت.

البته این نکته قابل ذکر است که روبالشتی ترمه ابریشمی به دلیل نخ ابریشمی که در آن به کار رفته است از قیمت بالاتری نسبت به روبالشتی ترمه پلی استر برخوردار است که همین مورد یکی از دلایلی می باشد که گاهی اوقات مشتری روبالشتی ترمه پلی استر را بر ابریشمی ترجیح می دهد نه کیفیت و زیبایی.

ترمه های ابریشمی کیفیتی بسیار بالاتر از ترمه های پلی استر دارند.

روبالشتی که از جنس ابریشمی باشد قابل شست و شو می باشد و رنگ خود را حفظ می کند و دچار تغییر رنگ و شکل نمی شود اما رو بالشتی های پلی استر قابل شست و شو نیستند و تنها با یک باز شستن رنگ می دهند و دیگر آن جلوه و درخشش اولیه را نخواهند داشت.

یک تفاوت دیگر روبالشتی های ترمه ابریشمی و ترمه پلی استر مقاومت آن ها نسبت به دما و حرارت می باشد.

روبالشتی ترمه ابریشمی در برابر دما مقاوم است و سریع با کمترین حرارت دچار تغییر شکل نخواهد شد و ساختار خود را به همان صورت اولیه حفظ می کند در صورتی که روبالشتی های ترمه پلی استر مقاومت پایینی در برابر دما دارند و با کوچکترین حرارت وارده شکل آنها دچار تغییر می شود و حالت جمع شدگی و سوختگی می گیرد و ساختارش از بین رفته و بلا استفاده می گردد.