قیمت روز ترمه ابریشم یزد

ترمه ابریشم بنا بر نوع بافت و کیفیتی که هر کدام از طرح ها دارند دارای تنوع قیمت هستند. برای اطلاع از قیمت به روز انواع پارچه های ترمه ابریشم و یا محصولات آماده آن می توانید از طریق مجموعه ترمه آران اقدام نمایید و با ارتباط با مشاوران فروش لیست قیمت روز ترمه ها را بگیرید.

فروش ترمه ابریشم

شناخت و ویژگی های انواع پارچه ابریشم

پارچه ابریشم خود به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شود که هر کدام تفاوت های چشمگیری با نوع دیگرش دارد:

  1. پارچه ابریشم طبیعی که منشآ آن پیله کرم ابریشم بوده و جزو الیاف حیوانی است.
  2. پارچه ابریشم مصنوعی که منشآ تولید آن مصنوعی بوده و نام دیگر آن ویسکوز است.

پارچه ابریشم طبیعی دارای خاصیت براقی است. یکی از نرم ترین و لطیف ترین پارچه های دنیا است. البته امروزه بافت پارچه ابریشم از الیاف طبیعی آن که همان کرم ابریشم است به سختی صورت می گیرد. البته پارچه بافته شده از این الیاف بسیار لطیف بوده و بهترین کیفیت را خواهد داشت.

نوع دیگر ابریشم مصنوعی آن است که از الیاف مصنوعی و شیمیایی به دست می آید. البته این نوع نخ نیز پایه گیاهی دارد. امروزه بافت پارچه ابریشم مصنوعی بسیار فراگیر شده است. چرا که بوسیله دستگاه های ماشینی و با سرعت بافته شده و برای دوخت انواع محصولات به بازار عرضه می شود. ابریشم طبیعی بع دلیل نوع الیافی که دارد حتما باید با دست بافت هشود که کار بسیار زمانبری است و در آخر قیمت بسیار بالایی هم دارد.

قیمت ترمه ابریشم

ترمه ابریشم هاشمی

ترمه نوعی نقش سنتی است که از قدیم در شهر تاریخی یزد بافته می شده و طرفداران خاص خود را داشته است. در این شهر هم معدود افرادی بودند که کار بافت ترمه ابریشم را با دست انجام می دادند. حدود ۵۰ سال پیش دستگاه های چوبی اولیه برای بافت ترمه ها وارد کار شدند که کار بافت را کمی آسان تر کرده بودند. به مرور زمان دستگاه ها ی نیمه صنعتی روی کار آمدند که بهتر و سریع تر بافت ترمه ه را با تنوع بیشتری از نقش و طرح انجام می دادند.

ترمه ابریشم  هاشمی از جمله برندهای معروف و مرغوب در ترمه است که هم چنان با بهترین مواد اولیه از نخ ابریشم به بافت ترمه های رومیزی و دیگر محصولات از ترمه مشغول است و نه تنها در استان یزد بلکه در سراسر ایران با داشتن نمایندگی های خود به ارتقای این هنر سنتی اهتمام گذاشته است.

محصولات ترمه ابریشم عرضه شده توسط شرکت ترمه هاشمی یزد عبارت اند از:

  • رومیزی های یک در یک متر مربع از ۴ رنگ تا ۱۶ رنگ
  • رانر ترمه
  • ست های پذیرایی ترمه ابریشم
  • روتختی ترمه ابریشم
  • کوسن ترمه ابریشم
  • پارچه خام ترمه ابریشم

قیمت ترمه ابریشم

صادرات ترمه ابریشم ایرانی

صادرات ترمه ابریشم از جمله راه های پرسود و ارزآور برای ایران است که در چند دهه اخیر به صادرات این نوع محصول سنتی توجه بیشتری شده است. این نوع پارچه را اگر بخواهیم از نظر کیفی بررسی کنیم باید بگوییم که بهترین نوع کیفیت را دارند که برای صادرات نیز بسیار مناسب هستند.

تولید انواع پاپرچه ترمه در ایران به خصوص شهر تاریخی یزد به صورت عمده و طاقه در تناژ بالای ده هزار متر به صورت ماهانه صورت می گیرد و در این زمینه تولیدکنندگان فراوانی فعالیت می کنندکه سعی در تولید انواع طرح و نقش های متنوع در این حوزه دارند تا بتوانند پاسخ گوی مشتری های داخلی و خارجی خود باشند.

ترمه ابریشم برای صادارت و ارسال به کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار مناسب هستند چرا که مرغوبیت بسیار بالایی دارند و افرادی که به دنبال خرید پارچه ترمه درجه یک هستند این نوع پارچه را بهخ راحتی می تونا برایشان عرضه کرد.

علاوه بر ترمه ابریشم ترمه دیگری با نام پلی استر هست که کیفیت و مرغوبیت ترمه ابریشم را ندارد ولی همانن نوع ابریشمی دارای تنوع بالایی است و حتی می توان برای صادرات نیز از این نوع ترمه هم استفاده کرد چرا که قیمت کمتری که دارد سبب شده مشتریان بیشتری در بازارهای داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهد.

قیمت ترمه ابریشم

تشخیص ترمه اصل و قیمت آن

تشخیص ترمه اصل که همان ابریشم است برای عوام مردم کار بسیار دشواری است. چرا که امروزه واحد های تولیدی بسیاری به بافت و تهیه انواع پارچه های ترمه مشغولند که برخی نیز در این میان با سودجویی و تقلب به دنبال فروش جنس بی کیفیت و تقلبی هستند.

بهترین راه شناخت ترمه ابریشم به صورت خام آن است. چرا که اغلب ترمه های آماده آسترکشی شده و دوخته اند و نمی توان پشت پارچه را مشاهده کرد تا از ابریشم بودن آن اطمینان حاصل کرد. پس اگر خواهان شناخت و خرید ترمه ابریشم اصل هستید باید پشت پارچه ترمه را نگاه کنید. چون نخ های پود در پشت پارچه ترمه به گونه ای بافته شده که آزاد است. می توان با دیدن نخ ها ابریشم بودن ان را شناختو نخ های ابریشم بسیار لطیف و نرم هستند و بافت ظریفی دارند. امام انواع دیگر ترمه که پلی استر باشند نخ هایش  حالت پلاستیکی دارند.

با آتش زدن مقدار کمی از نخ هم می توان موضوع اصل بودن را متوجه شد. اگر نخ دود شد ابریشم است و اگر مانند پلاستیک آب شد ترمه پلی استری است.

قیمت ترمه ابریشم

قیمت روز ترمه ابریشم

نقش و طرح ترمه خود در زیبایی بیشتر آن تاثیر بسزایی دارد. طرح های ترمه را می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد:

  • ترمه ساده
  • ترمه قابدار

ترمه ساده همان ترمه های دارای بته جقه و ترنج است که به صورت یکنواخت در بافت تکرار می شود و فقط دارای ترکیب رنگ است. ترمه های قابدار به گونه ایست که مانند فرش دارای حاشیه هستند و یک نقش در وسط کار بافت می شود و اطراف کار دارای قاب و حاشیه است.

امروزه طرح های حاشیه دار بیشتر مورد خرید و فروش قرار می گیرند. این طرح ها از ۴ رنگ تشکیل شده و تا ۱۲ و حتی ۱۶ رنگ هم بافته شده و به بازار عرضه می شوند. همین تعداد رنگ در قیمت تمام شده هر رومیزی ابریشمی تاثیر می گذارد.

امروزه یک رومیزی ترمه ابریشم در ابعاد یک در یک از ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان قیمت دارد. و نمی توان قیمت ثابتی را برای ترمه های ابریشم در نظر گرفت چرا که نخ های ابریشم و رنگ و طرح هر یک با دیگری فرق دارد.

قیمت ترمه ابریشم

خرید ترمه ابریشم درجه یک از کارخانه

خرید از کارخانه برای افرادی که به دنبال فروش عمده و عرضه در فروشگاه ها و مراکز پخش هستند بسیار می تواند مفید و مناسب باشد. اگر در شهرهای دور هستید و قصد همچین کاری را دارید می توانید با ارتباط با این مجموعه به صورت مستقیم ترمه درجه یک را از کارخانه خریداری نمایید.

کارخانه های ترمه ابریشم را می توان در یزد جستجو کرد. بافت انواع پارچه های ترمه با تنوع کیفیت و درجه بندی از ابریشم تا پلی استر در این کارخانه ها صورت می گیرد. از جمله کارخانه های معروف در حوزه ترمه ابریشم عبارتند از:

  • شرکت ترمه رضایی
  • شرکت ترمه هاشمی
  • شرکت ترمه حسینی
  • شرکت ترمه سالاری
  • شرکت ترمه دستجردی
  • شرکت ترمه خجسته

قیمت ترمه ابریشم

عرضه آنلاین پارچه خام و رومیزی ترمه ابریشم

گفته می شود که شمار افرادی که میل به خرید آنلاین انواع پارچه دارند نسبت به روش های دیگر از جمله روش حضوری رو به افزایش و فزونی است. چرا که خرید آنلاین سبب شده افراد با بیرون نیامدن از خانه بتوانند به کارهای دیگ خود برسند. از جمله مزایای دیگر خرید آنلاین عبارت است از:

  • صرفه جویی در زمان و هزینه ها
  • عدم ایجاد ترافک و نماندن در آن
  • دسترسی به مشاوره تلفنی رایگان
  • دسترسی به تنوع بالای پارچه ها

پارچه خام ترمه دارای مصارف گوناگونی است که هر شخصی می تواند طبق نیاز و نظر خود برای دوخت انواع محصولات از این نوع پارچه استفاده کند. البته که بیشترین استفاده از پارچه خام ترمه دوخت رومیزی و رانر برای میزهای خانگی و اداری است.

رومیزی ترمه ابریشم از پارچه های خام ابریشمی بافته شده در کارخانه ها تهیه می شود. میزان نخ ابریشم و تراکم آن تعداد رنگ به کار رفته برای بافت پارچه ها و همچنین طرح های بافته شده خود در کیفیت و حتی قیمت تمام شده انواع رومیزی های ترمه ابریشم تاثیر مستقیم دارند.

ترمه به روش های مختلفی در بازار ایران عرضه می شود که نوع فروش رومیزی و کیف آن بالاترین فروش را در بین سایر محصولات وابسته به این پارچه دارد.

مشتریان و خریداران می توانند هم به پارچه خام ترمه و هم انواع متنوع محصولات تهیه شده ترمه از طریق مجموعه ترمه آران دسترسی داشته باشند.

قیمت ترمه ابریشم