فروشندگان انواع روبالشتی ترمه درجه یک

در تولید انواع روبالشتی ترمه درجه یک نخ های ابریشمی بیشترین کاربرد را دارند. این محصولات به عنوان مدل هایی پرطرفدار در بین ایرانیان با تنوع بیشتری از نظر طرح و رنگ نسبت به گذشته تولید و به بازار عرضه می شوند. فروشندگان برای افزایش فروش خود می توانند راهکارهای نوین را بکار گیرند. چالش هایی مانند شناخت نیاز خریدار، اطلاع از قیمت ها و بازاریابی مستمر پیش روی فعالان وجود دارد. بهترین شیوه برای عرضه عمده و افزایش سطح فروش در بازار رقابتی داخلی و خارجی چیست؟فروشندگان انواع روبالشتی ترمه درجه یک

ویژگی های انواع روبالشتی ترمه درجه یک

ویژگی های انواع روبالشتی ترمه درجه یک روبالشتی به عنوان کالایی مصرفی و پرطرفدار انواع و مدلهای مختلفی دارد. به طور کلی این محصول را به دو دسته روبالشتی های تزئینی و مدل های مناسب خواب طبقه بندی می کنند.
در دوخت روبالشتی که برای استفاده می شود بدون شک باید پارچه های ظریف، نرم و راحت که ایجاد حساسیت نمی کنند را انتخاب نمود. برای این منظور پارچه نخی، پنبه ای، کتانی و گاهاً پلی استر انتخاب های مناسبی هستند.
در مقابل انواع روبالشتی تزئینی قرار دارند که در سالن های پذیرایی از آنها استفاده می شود. این نوع روبالشتی باید ظاهری شیک و زیبا داشته باشد. برای این منظور از انواع پارچه های طرح دار، رنگی و ساده استفاده می کنند.
در بازار یکی از پرطرفدارترین انواع روبالشتی تزئینی مدل های دوخته شده با پارچه های ترمه هستند. تنوع طرح و رنگ، کیفیت و ماندگاری بالا، استفاده از طرح های سنتی ایرانی، امکان ست کردن با رنگ مبلمان، قیمت مناسب و دسترسی آسان از جمله ویژگی های این محصولات به شمار می روند.
نقوش منحصر به فرد و طبیعی بودن طرح ها از دیگر ویژگی های بارز این روبالشتی ها نسبت به دیگر مدل های موجود در بازار است که چشم خریداران و به ویژه طرفداران محصولات سنتی را به خود خیره می کند.
شاید در ذهن شما این سوال به وجود آید که یک روبالشتی ترمه درجه یک و خوب را چگونه می توان تشخیص داد؟ مهمترین معیارها در هنگام خرید این محصول کدامند و از کجا می توان جدیدترین طرح های تولیدی را تهیه نمود؟

انواع متنوع روبالشتی ترمه ابریشمی

همانطور که می دانید استان های کرمان، یزد و اصفهان بزرگترین تولیدکنندگان انواع روبالشتی ترمه و سرویس های خواب هستند. در گذشته برای تولید پارچه ها از شیوه های سنتی و دستی بهره می گرفته که معمولاً بسیار زمان بر بود.
رنگ آمیزی پارچه با رنگهای طبیعی، مراحل دوخت و بافت پارچه به صورت دستی موجب می شد تا علاوه بر زمانبر بودن، هزینه های تولیدی نیز افزایش یابد. به همین علت نیز عرضه این روبالشتی ها با محدودیت زیادی همراه بود.
امروزه به واسطه بهره گیری از دستگاه های اتوماتیک و استفاده از نخ های مصنوعی، شرکت ها توانسته اند حجم تولیدات خود را افزایش و انواع این محصولات را نه تنها به بازار داخلی که در کشورهای خارجی نیز عرضه نمایند.

یکی از بهترین روبالشتی ها مدل های دوخته شده با پارچه های ابریشمی هستند. البته استفاده از الیاف و پارچه های پشمی نیز از دیرباز تا به امروز برای دوخت ترمه مرسوم بوده است.
مدل روبالشتی ترمه نیز گرفته شده از طرح های سنتی مانند بته جقه و گل های شاه عباسی هستند. در نظر داشته باشید که امروزه تنوع رنگ و طرح فراتر از طرح های سنتی رفته و گاهاً می توان روبالشتی ترمه با طرح های مدرن را نیز خریداری نمود.
از نظر شکل ظاهری انواع متنوع این محصولات می توانند به شکل مستطیل، مربع و گردباف باشند که کابردهای مختلفی دارند. روبالشتی ترمه مربع در ابعاد ۴۰*۴۰ به عنوان کوسن مبل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر دکوراسیون خانه شما سنتی است، می توانید از روبالشتی های گرد یا مستطیلی بزرگ استفاده کنید. نوع استاندارد روبالشتی ترمه دارای ابعاد ۵۰*۷۰ است که تهیه مدل های مختلف آن در فروشگاه ها و مراکز عرضه تخصصی کالای خواب امکان پذیر می باشد.

مدل های زیبا و چشم نواز روبالشتی ترمه سلطنتی

مدل های زیبا و چشم نواز روبالشتی ترمه سلطنتی اگر به بازار و فروشگاه های تخصصی عرض روبالشتی سری زده باشید با مدل های زیبا و در عین حال کاربردی روبرو خواهید شد. در بین دهها مدل بدون شک روبالشتی ترمه سلطنتی یکی از پرطرفدارترین ها در بین خریداران است.
برای تولید این مدل ها معمولاً از ترمه های پنج و هفت رنگ استفاده می کنند که جذابیت زیادی دارند. توجه کنید که طرح و نقوش این روبالشتی ها متفاوت بوده و بسته به سلیقه و دکوراسیون منزل خود می توانید آنها را انتخاب نمایید.
آشنایی با نقوش پارچه ترمه در انتخاب و خرید شما تاثیر مستقیم خواهیم داشت. برخی از قدیمی ترین و زیباترین آنها طرح های زیر را شامل می شوند:

  1. بته جقه: برای خلق این نقش از سرو ایرانی الهام گرفته شده است که حالی سوزنی شکل و بلند دارد. قسمت بالای سرو در طرح بته جقه مایل به سمت داخل است که نشان از فروتنی دارد. برخی دیگر نیز معتقدند که طرح بته جقه ترمه ها نماد آتس است.
  2. گل شاه عباسی: به آن طرح گلجام نیز می گویند که نماد خورشید است. روبالشتی ترمه با نقش شاه عباسی جزء پرطرفدارترین ها به ویژه برای ست روتختی عروس به شمار می رود.
  3. بته کشمیری: اگر روی پارچه دو بته وجود داشته باشد که یکی بزرگ و دیگر کوچکتر باشد به آن طرح بته کشمیری می گویند. معمولاً بته های کوچکتر نیز در کنار یا جدا از هم به صورت ردیفی بافته می شوند.
  4. بته خرقه ای: شکل و شمایلی شبیه به کاج دارد که به صورت تک یا دو و سه قلو در کنار یکدیگر قرار می گیرند. از آنجایی که اندازه کاج ها معمولاً بزرگ هستند به طرح بته خرقه شهرت یافته اند.

از دیگر مدل های زیبا و چشم نواز روبالشتی ترمه سلطنتی می توان به مدل هایی با نقوش بته اژدری، ترمه ای، بادامی، سروی، طرح جام و کنگره ای و کلاغی اشاره نمود که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند.

روبالشتی ترمه ابریشمی و راه های تشخیص اصل بودن آن

بدون شک یکی از دغدغه های خریداران و به ویژه خانم ها در انتخاب روبالشتی اطمینان از اصل بودن و کیفیت آن است. به همین علت باید برخی ترفندها و یکسری اطلاعات را در مورد روبالشتی مورد نظر داشته باشند تا نسبت به بودجه در نظر گرفته شده، بهترین جنس موجود در بازار را به دست آورند.
در مورد روبالشتی ترمه همواره این موضوع را در نظر داشته باشید که در مدل های مرغوب و اصل تارها از جنس ابریشم، پشم یا نخ های ظریف هستند. پودها نیز معمولاً از کرک یا ابریشم طبیعی بافته می شوند.
البته امروزه در بازار یک سری روبالشتی های ترمه از جنس ویسکور ریون یا پلی استر هستند که اولاً بافت آنها براق تر بوده و ثانیاً وزن کمتری نسبت به مدل های بافته شده از پارچه های ابریشمی دارند.
یکی دیگر از روش های تشخیص روبالشتی ترمه اصیل توجه به رنگ زمینه است. بافت و رنگ زمینه ترمه در هر متراژ که باشد یکسان بوده و تنها طرح و نقوش آن دارای رنگبندی متفاوت می باشند.
به عنوان مثال ترمه های عنابی و قرمز روشن دارای رنگ زمینه قرمز بوده و نقوش آن می تواند پنج یا هفت رنگ با طرح های سنتی و مدرن باشد. بنابراین در هنگام خرید به این فاکتور نیز دقت لازم داشته باشید.
نوع دوخت نیز می تواند نشان از کیفیت روبالشتی ها و وجه تمایز آنها باشد. بهترین انواع روبالشتی ترمه ابریشمی اغلب به صورت مغزی دوزی آماده و روانه بازار مصرف می شوند. کیفیت دوخت در این مدل ها معمولاً بالاتر بوده و همین امر عمر مفید روبالشتی ها را افزایش می دهد.
انتخاب فروشگاه معتبر نیز نقش کلیدی در تهیه و امکان خرید بهترین روبالشتی ترمه را برای شما فراهم می آورد. این روزها تنوع تولید و همچنین واردات برخی مدل ها از کشور چین موجب شده تا خرید روبالشتی ترمه اصل به چالش بزرگی به ویژه برای طرفداران سبک کارهای سنتی بدل شود.

باکیفیت ترین روبالشتی ترمه اصیل یزدی

باکیفیت ترین روبالشتی ترمه اصیل یزدی موضوع مهمی که کمتر کسی به آن توجه می کند شیوه شستشو و نگهداری از روبالشتی ترمه است. هر چقدر هم که برای خرید بهترین نوع ترمه ها تلاش و هزینه کنید اما مراقبت لازم را نداشته باشید، عمر مفید و کارآیی آنها کاهش می یابد.
تراکم پودر ترمه ها بسیار زیاد است و به همین علت مقاوم نسبی بالایی نسبت به دیگر پارچه ها در برابر عوامل محیطی دارند. با این حال توجه کنید که نور آفتاب و همچنین رطوبت موجب از بین رفتن رنگ ترمه می شود.
برای این منظور سعی کنید هنگام شستن روبالشتی ها از یک شوینده ملایم استفاده کنید و سپس آن را در سایه خشک کنید. از اتو کردن پارچه ترمه به ویژه مدل های بافته شده از پلی استر و ابریشم مصنوعی نیز خودداری کنید.

هر چند که روبالشتی ترمه باکیفیت و اصیل بادوام است اما در برابر حمله حشراتی مانند بید به راحتی بافت خود را از دست می دهد. اگر در ساختمان های کم نور و محیط مرطوب زندگی می کنید سعی کنید هر از گاهی سرویس خواب و روبالشتی ها را شسته و از نفتالین برای از بین بردن اینگونه حشرات استفاده کنید.
اگر توجه کرده باشید تمام مدل های روبالشتی ترمه دارای یک آستری براق نیز هستند. سعی کنید جهت افزایش کاربرد طولانی مدت و جلوگیری از خراب شدن آستری ها آنها را با آب گرم نشوئید. همچنین از صابون های مایع و جامد نیز برای از بین هر گونه لکه روی روبالشتی استفاده نکنید.
بهترین روش برای شستن روبالشتی ترمه به ویژه مدل هایی که به صورت ست و سرویس خواب تهیه کرده اید، سپردن آنها به خشکشویی های متخصص در این کار است.

روبالشتی ترمه چهل تکه با کیفیت عالی

در فروشگاه ها و مراکز عرضه روبالشتی و دیگر محصولات بافته شده از ترمه، تنوع محصولات در سطح بالایی قرار دارد. اگر به این مراکز سر زده باشید حتما متوجه شده اید که قیمت و نرخ تمامی محصولات مشابه به یکدیگر تا حدی با یکدیگر متفاوت هستند.
عوامل و فاکتورهای متعددی در قیمت گذاری و نرخ انواع روبالشتی موثر هستند که برخی از مهمترین آنها موارد زیر را شامل می شوند:

  • تراکم بافت پارچه استفاده شده در تولید روبالشتی
  • تنوع رنگ های بکار رفته در پارچه ترمه
  • نوع الیاف که می تواند شامل نخ های ابریشمی طبیعی، مصنوعی، کرک و … باشد.
  • نوع و جنس آستر روبالشتی
  • زیپ دار یا ساده بودن روبالشتی

استان یزد به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات، بیشترین تنوع نیز در عرضه روبالشتی دارد. امروزه تلفیق پارچه مخمل و ترمه در تولید روبالشتی موجب شده تا طرفداران این دو نوع پارچه ها نیز بتوانند مدل های زیباتری را برای دکوراسیون منازل خود تهیه نمایند.
روبالشتی ترمه یزدی از نظر تنوع رنگ، طرح، سایزبندی و همچنین استفاده از پارچه های طبیعی و مصنوعی به مراتب نسبت به دیگر مراکز توانسته محصولاتی متنوع تر و در عین حال باکیفیت به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید. در نظر داشته باشید که قیمت هر جفت روبالشتی یزدی اصیل همواره گران تر از دیگر نمونه های موجود در بازار است.

روبالشتی ترمه فیروزه ای ابریشمی طرح یاس

روبالشتی ترمه فیروزه ای ابریشمی طرح یاس فروشندگان روبالشتی ترمه فیروزه ای، عنابی، قرمز، یاسی، آبی و … قبل از هر اقدامی باید نیاز بازار هدف خود را شناسایی کنند. به عنوان مثال در برخی مناطق اغلب مردم به رنگ های آبی علاقه مند هستند. بنابراین عرضه روبالشتی با این رنگ می تواند حاشیه سود را افزایش دهد.
در برخی استان ها مانند یزد، کرمان همواره مدل های سنتی تر را بیشتر می پسندند. این در حالی است که در کلان شهرها معمولاً تقاضا برای روبالشتی ترمه با طرح های مدرن نیز رو به افزایش است.
پس در هنگام خرید عمده و سفارش روبالشتی باید این موارد را مدنظر قرار دهید تا بتوانید نسبت به سایر رقبا بهترین انواع محصولات را عرضه نمایید. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سفارشات عمده توجه به قیمت روز این محصولات است.
بدون شک نوسانات بازار و تغییر مواد خام تولیدی تاثیر مستقیمی بر افزایش و کاهش قیمت هر جفت روبالشتی نیز خواهد داشت. از این رو استعلام قیمت روز و اطلاع از تغییرات از طریق ارتباط مستقیم با تولید کننده یا تامین کننده اهمیت ویژه ای دارد.
روبالشتی ترمه به عنوان یکی از محصولات سنتی در صنایع کالای خواب طرفداران خاص خود را دارد. امروزه در نقاط مختلف کشور برندهای نام آشنا از طریق نمایندگان فروش و سایت های آنلاین اقدام به فروش و عرضه مستقیم این محصولات می نمایند. طی سالهای اخیر خرید و فروش آنلاین موجب افزایش میزان تقاضا و بالطبع آن بالا رفتن تیراژ تولید و رونق ترمه بافی در استان های فعال شده است.

سخن آخر اینکه سعی کنید به عنوان یک ایرانی همیشه به دنبال تولیدات با طرح های سنتی و مدل هایی باشید که بیان کننده فرهنگ اصیل ایرانی هستند. هدف از این امر نیز گسترش حمایت از تولید کننده و انتقال هنر صنایع دستی و سنتی نقاط مختلف کشور به نسل های بعدی است.