خرید مناسب ترین رومیزی ترمه بیضی درجه یک

رومیزی ترمه بیضی، یکی از پرطرفدار ترین رومیزی های موجود در بازار است. این محصول، طرح و نقشی بسیار زیبا و ماندگار دارد و هیچ گاه رونق و مشتری پسندی خود را از دست نمی دهد. 

این سطح از استقبال را باید به کیفیت پارچه آن نیز نسبت داد. چراکه در شرایط مختلف از آن استفاده شده و سبب رضایتمندی مصرف کنندگان شده است. 

انواع رومیزی ترمه، طراحی و تولید می شود و برای عرضه در بازار آماده می گردد. از این رو سلایق مختلف به راحتی می توانند، طرح و مدل دلخواه خود را انتخاب نمایند. 

برای آشنایی با نحوه خرید رومیزی ترمه درجه یک بیضی شکل، همچنین اطلاعات کلی و کامل تر در مورد آن، مطلب را تا انتها دنبال نمایید. 

خرید مناسب ترین رومیزی ترمه بیضی درجه یک

رومیزی ترمه بیضی ابریشمی درجه یک

رومیزی ترمه بیضی ابریشمی درجه یکرومیزی ترمه بیضی ابریشمی درجه یک، از پارچه ای ظریف و لطیف، دوخته شده که از دو نوع نخ تار و پود تشکیل شده است. این نخ ها، به صورت دستی بافته شده اند و ظرافت و زیبایی هنر دست را به وضوح نشان می دهند. پود ها در پشت پارچه به شکل آزاد قرار دارند. تراکم پودی بالا، از مشخصات بارز این رومیزی خوش نقش و نگار می باشد. 

جنس این رومیزی، از ابریشم  بوده و دارای براقیت بالا می باشد. طرح های سنتی و اصیل که از مشخصه های این پارچه محسوب می شود، ظاهری بسیار چشم نواز به آن می بخشد.

این پارچه که در سراسر دنیا، متقاضیان متعددی دارد، به کمک دستگاهی چوبی که شبیه دستگاه های نساجی دیگر می باشد، بافته می شود و سپس برای استفاده در تولید رومیزی به کار می رود. ساخت دستگاه معمولا به شیوه سنتی انجام می گیرد. 

دستگاه مذکور، چهار ورد دارد. بافنده ترمه، با حرکات متوالی پا به پدالها نیرو وارد کرده و وردها را به حرکت در می آورد. ابریشم که ماده اولیه برای این پارچه می باشد، را ابتدا تهیه کرده و پس از چله کشی دستگاه، بافت پارچه شروع خواهد شد. 

ترمه بافی به دو نفر نیاز دارد. یکی به عنوان استادکار  و دیگری به عنوان گوشواره کش، همکاری می کند. وظیفه استادکار، این است که در پشت دستگاه نساجی نشسته و نفر دوم نیز در قسمت بالای آن قرار گیرد. گوشواره کش، نخ ها را انتخاب می کند. 

انتخاب دقیق نخ ها، سبب افزایش دقت در طرح ها و نقوش نهایی پارچه های ترمه ای می شود. این طرح ها که ساخته ذهن و الهام گرفته از طرح های سنتی است، بدون کمک گرفتن از نقشه ایجاد می شوند. 

قیمت بالای رومیزی های ترمه، به خاطر حجم کار بالا جهت تهیه و بافت آنها می باشد. هنر، دقت، ظرافت، خلاقیت، زمان‌بری و مهارت همگی از ملزومات بافت این پارچه است. این کار بسیار مشکل بوده و به کندی پیش می رود. به نحوی اگر در طول روز، هشت ساعت متوالی برای این کار، وقت صرف شود، بیست تا بیست و پنج سانتی متر از آن بافته می شود. 

دستگاه های جدیدتر به نحوی طراحی می شوند که امکان بافت ترمه به صورت تک نفره را نیز فراهم می کند. سرعت عمل در این دستگاه، بیشتر از نوع قبلی است. تقریبا به صورت روزانه، یک متر پارچه تولید می شود. 

لازم به یادآوری است که بافنده ترمه، باید تارها را از نظر جنس و رنگ، یکسان در نظر بگیرد تا زمینه ثابت باشد. اما طیف رنگی در پودها باید با دقت کافی انتخاب و به کار گرفته شود. همخوانی رنگ ها، فاکتور اساسی در بافت این پارچه محسوب می شود. 

همچنین ضخامت تار و پود ترمه باید متفاوت باشد. نحوه بافت بر کیفیت پارچه اثر می گذارد. سازگاری و متجانس بودن که نتیجه تلفیق ذوق و مهارت است، رمز ماندگاری همیشگی این پارچه می باشد. گاها رنگ های متضاد در قالب یک طرح معین هم می تواند تجانس ایجاد نماید که اینها تنها توسط بافندگان زبردست این پارچه، خلق می شوند. 

فضا هایی که از رومیزی ترمه استفاده می شود

در رابطه با فضاهایی که از رومیزی ترمه استفاده می شود، باید گفت این محصول، تقریبا با هر نوع فضایی سازگار بوده و فقط باید بسته به نوع دکوراسیون و فضا، رنگ، سایز و طرح آن را انتخاب نمود. 

به عنوان مثال زمانی که فضای اتاق یا سالن، کوچک و محدود است، توصیه می شود از طرح های خلوت تر این رومیزی استفاده نمود. برعکس زمانی که محدودیتی از نظر فضا وجود ندارد و سالن بزرگ و وسیع است، طرح های شلوغ تر، مناسب تر به نظر می آیند. 

همچنین بسته به رنگ غالب دکوراسیون داخلی و تم آن، می بایست رنگ رومیزی انتخاب شود تا بهتر دیده شود. نکته ی دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که اگر فضایی که این محصول در آن استفاده می شود، کم نور است، رنگ روشن تر را باید برای آن انتخاب نمود. چراکه رنگ تیره تر، سبب می شود که فضا، کم نور تر به نظر بیاید. در صورتی که نور کافی وجود دارد رنگهای تیره تر هم مناسب خواهند بود. 

البته باید یادآوری کرد که در فضاهایی که تابش مستقیم آفتاب وجود دارد، ممکن است به مرور زمان، رنگ های تیره ترمه، کم رنگ شوند، بنابراین باید به این نکته توجه داشت تا به ساختار و ظاهر آن آسیبی وارد نشود. 

در محیط هایی کودکان حضور دارند، هم می توان از رومیزی مذکور استفاده نمود. زیرا قابلیت شست و شوی آن بالا بوده و دغدغه ای از این بابت وجود ندارد. بافت متراکم و با کیفیت ترمه در هنگام شسته شدن، آسیبی نمی بیند. زیرا ابریشم، پشم و کرک الیافی محکم و بادوام هستند. یک رومیزی ترمه باکیفیت، عمر مفید طولانی دارد و تا سال ها می توان از آن استفاده نمود. 

دسته بندی رومیزی ترمه براساس سایز و اندازه

دسته بندی رومیزی ترمه براساس سایز و اندازهرومیزی های ترمه را می توان بر اساس سایز و اندازه نیز دسته بندی کرد. 

سایزهای ۵۰ *۱۰۰ سانتی متر

۱۵۰*۱۵۰ سانتی متر 

۱۰۰*۱۵۰سانتی متر 

۵۰ *۱۷۰ سانتی متر

۲۰۰*۱۳۵ سانتی متر از  متداولترین سایزهای آنها می باشد. 

برای میزهای عسلی نیز، رومیزی هایی با ابعاد مختلف در طرح های مختلف سه گوش، مربعی، مستطیلی، شش ضلعی، بیضی شکل و به صورت سه تایی، پنج تایی و شش تایی عرضه می شود.

رومیزی ترمه بیضی شکل یزدی با کیفیت صادراتی

رومیزی ترمه یزدی به سبب کیفیت بالا و بافت سختی که دارد، نه تنها در داخل کشور متقاضیان بسیاری دارد، بلکه هنردوستان در خارج از کشور نیز خریدار آن هستند. 

رومیزی های مورد بحث در قالب شکل های مختلف از جمله بیضی تولید و به کشورهای دیگر صادر می شوند. این امر ارزآوری زیادی برای کشور دارد. زیرا صنایع دستی و هنری همواره ارزش مادی بالایی دارند. 

صادرات این محصول، سبب می شود تا تولید آن با رونق بیشتری صورت گیرد و مانع از فراموشی چنین هنرهای ارزشمندی شوند. چرا که متاسفانه در طول تاریخ، به سبب رخدادهای استعمارگرانه، در برهه ای از زمان این هنر کنار گذاشته شده است. 

متاسفانه در قرن نوزدهم یعنی زمانی که حکومت قاجار رو به اتمام بود، مواد خام برای بافت این پارچه، به غارت رفت و تا سالیان سال شرایط برای این کار مهیا نبود. اما با همت هنرمندان خوش ذوق، بار دیگر رونق گرفت. 

با توجه به گرایش و استقبال زیاد از این پارچه، چه در بخش صادرات و چه در بازار داخلی، تلاش برای توسعه آن ضروری می باشد. زیرا زمینه اشتغال بسیاری از افراد را فراهم نموده و مشاغل خانگی را ترویج می دهد. از طرفی، هویت ملی خود را با این هنر آشکارتر خواهیم کرد.

رومیزی ترمه صادراتی، دارای قطعاتی با پوشش زیاد است و پارچه آن، منظم و گسترده بوده و از طیف رنگی بالایی برخوردار می باشد. همه این عوامل هم بر زیبایی و هم بر قیمت رومیزی اثر می گذارد. علاوه بر این، الیافی از جنس طلا و نقره در این پارچه به کار می رود که مشتری پسندی آن را افزایش می دهد. 

کاربرد های وسیع رومیزی ترمه بیضی

کاربرد های وسیع رومیزی ترمه بیضیرومیزی ترمه بیضی، کاربردهای وسیعی دارد. این هنر دست را می توان برای انواع میزها استفاده کرد. چون فرم هندسی آن هم با میزهای مربعی شکل سازگار است و هم روی میزهای کشیده تر و مستطیلی به خوبی جلوه می کند. علاوه بر این میزهای گرد و بیضی شکل نیز با چنین پوششی، زیبایی دو چندانی پیدا خواهند کرد. 

این رومیزی در منازل به وفور استفاده می شود. از آنجایی که جلوه رسمی هم دارد، در هتل های مجلل، مراکز اداری و مراکز تفریحی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین مراکزی که سنتی هستند، این رومیزی ها را در اولویت قرار می دهند. 

سالن ها و تالارها هم از طرفداران همیشگی رومیزی های ترمه هستند. به ویژه برای میز عروس و داماد، جهت خاص جلوه نمودن، حتما آن را به کار می برند. 

این محصول برای چیدمان منزل عروس، بسیار مناسب بوده و می تواند به خوبی جلب توجه نماید. برای آن دسته از افرادی که در انتخاب این گونه لوازم، حساسیت بالایی دارند، گزینه ایده آلی خواهد بود. 

انواع طرح های رومیزی ترمه بیضی و دایره ای

طرح های رومیزی ترمه دایره ای و بیضی، متنوع می باشد و از ابریشم، پشم، کرک و الیاف مرغوب تولید می شوند. برخی از این طرح ها که شهرت جهانی نیز دارند عبارتند از: 

  • طرح بته جقه
  • طرح گل های شاه عباسی 
  • طرح بته خرقه
  • طرح کاجی شکل 
  • رومیزی با طرح شاخ گوزنی
  • طرح های شلوغ و متشکل از شاخه های پر گل

هر یک از این طرح ها، زیبایی خاص خود را دارند و جلوه چشم نوازی به میز می‌بخشند. نخ هایی که در بافت آنها به کار رفته است، از الیاف مختلف گیاهی طبیعی و مصنوعی می باشد. 

آنچه که گستردگی این طرح ها را بیشتر می کند، رنگ بندی آنها است. رنگ هایی مانند عنابی، سبز، قرمز، نارنجی، و مشکی، غالب ترین این رنگ ها هستند. به این ترتیب، به راحتی می توان آنها را با لوازم دیگر در دکوراسیون داخلی ست کرد. همخوانی و تطابق رنگی در دکوراسیون، از موارد حائز اهمیت است. 

طرح های موجود در بازار را می توان در دو گروه کلی ترمه هاي ايراني و کشمیری تقسیم بندی کرد که خود چندین طرح و نقش را در بر می‌ گیرند. 

طرح های لچک ترنجی و گلدار از جمله این طرح ها می باشند. این نقوش برای تولید شال و بقچه هم به کار می روند. همچنین طرح های راه راه پهن و راه راه باریک که روی میزهایی با ابعاد بزرگتر، خیلی متناسب و زیباتر به چشم می آیند، در رومیزی های بیضی و دایره ای شکل ترمه، وجود دارند. 

البته انتخاب نوع و طرح رومیزی، مسئله ای است که در ابتدای امر به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد. آنچه در مورد این محصول بیان می شود، صرفا به خاطر این است که متقاضیان و مشتریان آن، با دید بازتری انتخاب نمایند و از خرید خود احساس خرسندی داشته باشند.

  نکاتی که بیان می شود، نظرات کارشناسان و صاحب نظران در زمینه طراحی دکوراسیون های داخلی و پارچه های سنتی از جمله ترمه می باشد که جنبه های مختلف موضوع را در نظر می گیرند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا طرح پر طرفدار اتابکی را نیز نباید فراموش کرد. اصولا پشم های مرغوب و لیطفی جهت بافت آنها به کار می رود که زیبای محصول را مضاعف می کند. 

نقوش لانه زنبوری که در لابه لای آنها معمولا نقش گل یا بته حک می شود، نیز در این فهرست جای می گیرد. در پارچه های کشمیری نیز ترکیب بته جقه، درخت و شاخ گوزن وجود دارد. 

طرح های زمردی با زمینه نیلی هم در گروه ترمه های کشمیری، بافته و برای تولید انواع رومیزی ها به کار گرفته می شود. 

نقوش و طرح های کرمانی که اصولا حاصل رنج و زحمت و خلاقیت هنرمندان و بافندگان کرمانی است جز معروف ترین طرح ها به شمار می آیند. 

طرح هایی که در زمان گذشته، ویژه درباریان بافته می شده و به طرح های امیری معروف هستند، در ردیف ترمه های کشمیری قرار می گیرند. طرح های یزدی نیز در رومیزی های ترمه دیده می شود.

رومیزی ترمه بیضی، مناسب دیزاین میز خاطره

رومیزی ترمه بیضی، مناسب دیزاین میز خاطرهرومیزی ترمه بیضی، با دیزاین میز خاطره نیز تطابق دارد و برای آن مناسب می باشد. این روز میزی گران بها با انواع طرح ها و رنگ ها، برای این منظور استفاده می شود. 

 رومیزی ترمه را می توان با المان های اطراف میز ست کرد. همچنین یک گلدان کوچک با طرح سنتی هم برای چنین کاری بسیار مناسب به نظر می رسد. به این ترتیب، دکوری ساده و در عین حال لوکس، ایجاد می شود. 

در پایان باید عنوان کرد که برای خرید انواع رومیزی ترمه درجه یک، از این سایت می توان کمک گرفت. کارشناسان فروش، راهنمای خریداران و مشتریان محترم از سراسر کشور می باشند.