آخرین قیمت پشتی سنتی ترمه سال۹۹

قیمت پشتی سنتی ترمه را می توان از طریق سایت های متنوعی که در اینترنت وجود دارد استعلام کرد. هر چند ممکن است هر سایتی بنا بر کارخانه یا کارگاه تولیدی که پشتی ترمه را خرید می کند قیمت متفاوتی ارائه دهد. حال این اختلاف قیمت از چیست؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ جامعی بدهیم.

قیمت پشتی سنتی ترمه

مواد داخل پشتی ترمه ستی از چیست؟

قیمت پشتی سنتی ترمه

همانطور که اطلاع دارید پارچه ترمه یکی از پارچه های سنتی است که از دیربازمورد پسند ایرانیان بوده است. این نوع پارچه به مرور از نوع دستبافت به سمت ماشین بافت و صنعتی رفت. چرا که با پیشرفت علم صنایع نساجی نز بسیار پیشرفت کردند و اکنون از همین طریق می توان صدها طرح و مدل از نقشه های ترمه را بوسیله همین دستکگاه های ماشینی می توان بر روی پارچه ها پیاده کرد.

همین کار سبب افزایش حجم تولید و فروش در بازار ترمه شده است. هرچند تولید ترمه های بی کیفیت و با نخ نامناسب زیاد شده است و برای ورود به این بازار بزرگ باید اطلاعات کافی داشت تا بتوان ترمه ابریشم درجه یک را از بهترین شرکت ها و تولیدکنندگان خریداری کرد.

یکی از محصولات پرفروش در زمینه ترمه پشتی سنتی ترمه است که ذر شهر یزد به فراوانی و در طرح و رنگ بسیار متنوع تولید و دوخته می شود. این محصول را می توان در سراسر ایران و در اغلب خانه های ایرانیان دید. چرا که این نوع محصول هم از دیرباز مورد علاقه مردمان این دیار بوده و برای راحتی و لم دادن پشتی ترمه را بهترین وسیله می دانند.

یکی از مواردی که هنگام خرید پشتی باید به آن توجه کرد این است که قبل از خرید حتما نوع مواد داخل پشتی را از تولیدکننده یا فروشنده سوال کنید تا از مرغوب بودن مواد آن مطمئن ششوید چرا که ممکن است افرادی سودجو باشند که در قبال ارزان فروشی موادی بیکیفیت و تقلبی را برای پر کردن پشتی ها استفاده کنند. حتی ممکن است از مقوا و کارتن و شانه تخم مرغ نیز برای پر کردن پشتی ها استفاده کنند.

حال بهترین و باکیفیت ترین مواد چیست؟ پنبه همیشه بهترین الیاف برای پر کردن پشتی های ترمه ابریشم است. اما به دلیل سنگین شدن پشتی کار را برای خریدار دشوار می کند. امروزه از الیاف کرک و پرز پتو و پرز قالی نیز استفاده می کنند.

جدیدترین قیمت پشتی سنتی ترمه

عوامل زیادی بر انواع قیمت پشتی سنتی ترمه اثرگذار هستند که سبب شده است قیمت های بسیار متهنوعی برای این محصول در بازار وجود داشته باشد. یکی از مهم ترین آن ها جنس پارچه ترمه است. اگر ابریشم باشد قیمت بسیار بیشتری نسبت به ترمه پلی استر دارد. عامل دیگر مواد داخل پشتی است که در بالا توضیح دادیم. الیاف پنبه در قبال کیفیت بسیار خوبی که دارد قیمت بیشتری نیز برای پشتی به بار می آورد. طرح و تعداد رنگ پارچه ترمه نیز در نوسان قیمت پشتی های ترمه موثرند.

هر چند اگر خریدار پشتی باکیفیت و قیمت بالاتری خیداری کند خیالش از بابت ماندگاری و دوام پشتی ترمه راحت تر خواهد بود.