آخرین قیمت روز ترمه رومیزی چهارگوش یا مربعی

امروزه استفاده از رومیزی های سنتی با نقش و نگارهای زیبا و در اندازه های گوناگون، به عنوان یکی از وسایل زینتی منازل، بسیار به چشم می‌خورد، انواع رومیزی ترمه با استفاده از این پارچه ی جذاب و گرانبها تولید شده است که زیبایی مبلمان خانه را دو چندان می کند، آخرین قیمت ترمه رومیزی چهارگوش یا مربعی با توجه به ابعاد، طرح و نقش، جنس پارچه، تراکم و برند شرکت تولید کننده ی آن متفاوت می باشد.

آخرین قیمت روز ترمه رومیزی چهارگوش یا مربعی

رومیزی های ترمه چهارگوش مناسب میز نهارخوری یا رانر

رومیزی های ترمه چهارگوش مناسب میز نهارخوری یا رانرتولید پارچه های ترمه با وجود زیبایی و جذابیت فوق العاده آنها، مربوط به زمان حال نیست، این پارچه های گرانبها و قیمتی از گذشته های بسیار دور تحت تاثیر ذوق و سلیقه ی هنرمندان این مرز و بوم تولید شده است.

این محصولات که به طور معمول از جنس پشم، ابریشم یا پلی استر بافته می شوند، دارای طرح های خاص و اشکال زیبایی هستند که در جهان بی نظیر است، شهرت این پارچه ها حتی به آن سوی مرزهای ایران نیز رسیده است و کشور ما از صادرکنندگان ویژه ی این کالاهای زینتی است.

امروزه از این پارچه ها، انواع رومیزی، رو بالشی، سجاده و جانماز، پشتی و … تولید می شود و محبوبیت بسیاری در بین مردم دارند، صنعت ترمه بافی و تولید رومیزی های ترمه، به تجارت پرسودی تبدیل شده است و محصولات تولید شده در کشور ما به خصوص شهر یزد، از کیفیت و زیبایی خارق العاده ای برخوردارند.

رومیزی ها انواع مختلفی دارند و از پارچه های گوناگونی در تهیه آن استفاده شده است، حتی انواع قلاب دوزی و نمونه های که سنگ دوزی شده اند نیز موجود می باشند، ولی رومیزی های ترمه، به دلیل تنوع طرح و نقشه و رنگهای جذاب آن، بیشتر مورد پسند افراد مختلف قرار می گیرد.

انواع ترمه رومیزی براساس همین نقش و نگارها طبقه بندی می شوند، طرح بته جقه، گل های شاه عباسی، بته خرقه و شاخ گوزنی از معروفترین نقوش این پارچه های می باشند، رومیزی ها در ابعاد و شکل های هندسی گوناگونی تولید شده اند.

رومیزی ترمه چهار گوش مناسب میز ناهار خوری یا رانر، به طور عمده برای تزئین میز نهارخوری ۶ تا ۱۲ نفره به کار می رود، البته از این نمونه ها برای میزهای کنفرانس و کنسول نیز استفاده می کنند.

تولید کنندگان کشور ما انواع مختلفی از رومیزی های زیبای ترمه را که دارای جنس خوب و کیفیت مناسبی هستند، تولید و وارد بازارهای فروش می کنند.

بهترین و مناسب ترین ترمه برای انواع رومیزی

درست است که انواعی از پارچه های ترمه به دلیل نوع جنس و نحوه ی بافت، دارای قیمت بسیار بالایی هستند، ولی امروزه نمونه هایی از این پارچه ها تولید می شوند که قیمت مناسب تری دارند، به همین دلیل رومیزی هایی که با آن تولید می شوند را همه قشرهای جامعه با هر توان مالی می توانند خریداری و مصرف کنند.

بهترین و مناسبترین ترمه برای انواع رومیزی، ترمه های پشمی است، زیرا دارای تنوع رنگی بیشتر می باشد و دوام بهتری نیز دارد، ترمه رومیزی نهارخوری چهار گوش، معمولاً در ابعاد ۱۰۰*۱۰۰، ۷۰*۷۰ و ۵۰*۵۰، تولید می شوند.

تولید کنندگان این محصولات با استفاده از آستر های خاص، پشت رومیزی را می پوشانند و برای دور دوزی آن از نخ ها و مغزی های ویژه ای استفاده می کنند، اقسامی از این کالاها که دارای سرمه دوزی هستند، قیمت بالایی دارند.

در گذشته بافت این پارچه ها کاری زمان بر و دشوار بود، در حالی که امروزه با استفاده از دستگاه های جدیدی که شباهت زیادی به ماشین آلات نساجی دارند، انواع مختلفی از این نمونه ها در زمان کوتاهی بافته می شوند.

به طور کلی ترمه ها قیمت مشخصی ندارند و براساس جنس، تراکم و نوع نقوش به کار رفته، دارای قیمت های متفاوتی هستند، اگر تعداد رنگ های این نمونه‌ها بیشتر و نقش های بافته شده ی آن منظم تر باشند، قیمت بالاتری دارند.

برخی از ترمه ها که در بافت آنها الیاف طلا و نقره به کار رفته، در عین زیبایی، بسیار گرانبها می باشند، اگر مایل به استفاده از رومیزی های ترمه هستید، بهتر است بدانید این کالاها با این که پارچه های ضخیمی دارند و بادام هستند، نباید در نگهداری و شست و شوی آنها بی احتیاطی کرد.

شستن این رومیزی ها توسط لباسشویی و استفاده از شوینده های قوی، می تواند به بافت رومیزی آسیب وارد کند و زیبایی محصول را از بین ببرد، بنابراین بهترین راه تمیز کردن این وسایل، شست و شوی آرام با دست و پهن کردن آن در سایه و به صورت افقی می باشد.

وقتی این پارچه ها به طور نسبی خشک شدند و هنگامی که دارای کمی رطوبت هستند، می توانید با استفاده از اتو کشیدن به پشت کار، چین و چروک آن را از بین ببرید.

چرا از رومیزی ترمه در فضا های مختلف استفاده می شود؟

چرا از رومیزی ترمه در فضا های مختلف استفاده می شود؟در خانه بسیاری از افراد میز نهار خوری، میز عسلی و جلو مبلی در دکوراسیون داخلی منزل به چشم می خورد و نوع پوشش این کالاها، تاثیر زیادی در زیباتر شده محیط خانه دارد، انواع رومیزی های مختلف در سایزهای گوناگون برای این وسایل تولید شده است که در این میان ترمه رومیزی مربعی، بیش از سایر نمونه ها، انتخاب و مصرف می شود.

حال این سوال پیش می آید که چرا از رومیزی ترمه در فضاهای مختلف استفاده می شود و انواع دیگر به اندازه ی این نمونه ها، طرفدار ندارند، برای پاسخ به این سوال بهتر است بدانید پارچه های ترمه دارای قدمت بسیار بالایی است و در زمانهای گذشته، فقط در خانه افراد مرفه و ثروتمند یافت می شد، پس، گذشت زمان نتوانسته است از ارزش و محبوبیت این پارچه ها بکاهد.

بنابراین می توانید با خیال راحت رومیزی هایی که با این پارچه ها تولید می شود را خریداری و سالیان سال از آن استفاده کنید بدون اینکه نگران از مد افتادن این وسایل باشید.

همانطور که اشاره شد اگر این محصولات درست استفاده کنید، دوام خوبی دارند، پس، این نمونه ها برای مصرف کنندگان کاملاً به صرفه می باشند، دلیل دیگر، جذابیت، زیبایی، رنگبندی و نقوش چشم نواز آن است.

تزیین میزهای خانه با این کالاها در واقع هنر اصیل ایرانی را نشان می دهد و هر آدمی از دیدن این همه هنر و خلاقیت، سر ذوق می آید، تنوع رنگی رومیزی‌های تولید شده به قدری است که می توانید به راحتی رنگ آن را با محیط مورد نظر ست کنید و از حس هماهنگ بودن وسایل خانه لذت ببرید.

برای کسانی که به جزئیات اهمیت می دهند و دوست دارند کالای برند ایرانی مصرف کنند، بهترین پیشنهاد رومیزی های ترمه است.

رنگ های مناسب برای بافت انواع رومیزی ترمه

تولید کنندگان معتبر انواع رومیزی، شرایطی را فراهم کرده اند تا کسانی که به این محصولات علاقه دارند بتوانند نمونه هایی از آن را خریداری و استفاده کنند، قیمت ترمه رومیزی در انتخاب و میزان فروش آن تاثیر بسزایی دارد، زیرا همه مردم  تمکن مالی بالایی ندارند تا بتوانند انواع گران قیمت آن را خریداری کنند.

بنابراین شرکت های تولیدی با هدف تامین رضایت عموم مصرف کنندگان، نمونه های مختلفی از این محصولات را عرضه می‌کنند، رنگ های مناسب برای بافت انواع رومیزی ترمه، متنوع می باشد و هر کسی بر اساس سلیقه و متناسب کردن با فضای مورد استفاده، ممکن است نوع ویژه ای از آن را انتخاب کند.

ترکیب رنگهایی که برای این محصولات استفاده می کنند، معمولا با هم همخوانی دارد، این رومیزی های در رنگ های فیروزه ای، سبز، نارنجی، آبی، کرمی، زرشکی، قرمز، سرمه ای و … بافته می شوند و حاشیه های آنها با رنگ داخلی متناسب است.

شهرهای مختلف ایران دارای کارخانجات بافندگی این پارچه ها می باشند که از مهمترین آنها می توان به استان یزد، کرمان، کاشان و اصفهان، اشاره کرد، استفاده از انواع تزئینات مختلف در تولید رومیزی ها، علاوه بر این که زیبایی محصول را دو چندان می کند، باعث تغییر قیمت نهایی آن نیز می شود.

رومیزی هایی که دارای یراق آلات و ظریف کاری های گوناگونی هستند، گرانبهاتر از نمونه های ساده می باشند و مصرف کنندگان خاص خود را دارند، ابتکار و نوآوری های ویژه ای که در تولید این کالاها به وجود آمده، باعث تنوع بی نظیر و بالا رفتن کیفیت ترمه های تولید شده است، بیشترین طرحی که در این کالاهای نفیس، به کار برده می شود، طرح بته جقه می باشد که از سالیان دور، در انواع هنرهای دستی ایرانی-اسلامی از آن استفاده می شد.

بهترین رنگ ترمه برای رومیزی سفره هفت سین

بهترین رنگ ترمه برای رومیزی سفره هفت سینبرای انتخاب یک رومیزی شیک، در نظر گرفتن نکات ویژه ای می تواند مهم باشد، اولین قدم، جنس رومیزی و رنگی است که می خواهید در فضای خانه به کار ببرید، انتخاب جنسی که طول عمر مفیدی داشته باشد، بسیار اهمیت دارد.

از لحاظ رنگ نیز کاربرد رنگهای شاد و هماهنگ با دکور خانه می تواند جلوه ی زیبایی به محیط ببخشد، قدم بعدی نوع کاربری است که از آن انتظار دارید، نمونه‌های مختلفی از رومیزی با ابعاد مختلف تولید شده است که هر کدام بر اساس اندازه و شکل می توانند در قسمتی از خانه یا روی وسایلی مانند میز ناهار خوری، میز عسلی و … به کار بروند.

در بعضی از وسایل، بهتر است سایزی انتخاب شود که بزرگتر از میز مورد نظر باشد و از گوشه های میز آویزان شود، در موارد دیگر، باید کاملاً اندازه و مناسب همان میز باشد.

برای میزهای ناهار خوری شیک، که دارای طرح های خاصی هستند، از نوع رانر که دارای عرض کوتاه و طول بلندی است، استفاده می کنند، تا قسمتی از زیبایی میز مورد نظر دیده شود.

بسیاری از بانوان خوش سلیقه هنگام عید برای چیدن میز سفره هفت سین، به سراغ ترمه های خوش نقش و نگار می روند، استفاده از ظروف سنتی در کنار این هر دستی زیبا، باعث جذابیت فوق العاده ای خواهد شد.

بهترین رنگ ترمه برای رومیزی سفره هفت سین، سلیقه ای بوده و افراد مختلف می توانند رنگ آن را طوری انتخاب کنند که همخوانی خوبی با ظروف مورد استفاده داشته باشد، از طرفی اگر رومیزی مورد نظر بلندتر از میز باشد و از اطراف میز آویزان شود، جلوه ی بیشتری خواهد داشت.

انرژی مثبتی که این نوع چیدمان به همراه دارد و جلوه ی ویژه ای که به فضای منزل می بخشد، هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد، ترمه رومیزی هفت سین، سنتی ترین و بهترین گزینه برای این کار است.

دیزاین میز خاطره با انواع طرح های ترمه رومیزی

امروزه در دکوراسیون داخلی منازل، استفاده از انواع و اقسام میزهای خاطره با طراحی های متفاوت و خاص به چشم می‌خورد، این وسیله از محبوب ترین لوازم خانه محسوب می شود، که هر کس بر اساس ذوق و سلیقه، ممکن است وسایل تزئینی متفاوتی را روی آن بچیند، از گلدان ها و مجسمه های قیمتی تا قاب عکس های ارزشمند قدیمی، که تداعی کننده خاطرات هر خانواده هر ایرانی می باشد.

نحوه دیزاین میز خاطره با انواع طرح ترمه رومیزی، برای کسانی که از این میز استفاده می کنند، اهمیت دارد، استفاده از سبک سنتی و ترمه های زیبا در کنار وسایل دکوری و تزئینی با قاب عکس های خانوادگی، نهایت خوش سلیقه گی بانوان خانه را به رخ می‌کشد.

درست است که رومیزی ها جزء کوچکترین لوازم خانه هستند ولی انتخاب مناسب آنها می تواند، دکور خانه را به طرز هوشمندانه ای شیک و امروزی جلوه دهد، انتخاب یک رومیزی ساتن بلند که تا پایین میز ادامه داشته باشد و قرار دادن رومیزی ترمه  کوتاه، روی این ساتن ،که کمی از کناره های میز آویزان باشد، پیشنهاد ویژه ای برای مصرف کنندگان این کالاها است.

رنگهای روشن این وسایل جلوه ی بهتری به فضای مورد نظر می بخشد، از آنجا که برای رنگ کردن ترمه های ایرانی، از رنگهای طبیعی استفاده می کنند، این پارچه ها دارای ثبات رنگ خوبی می باشند و خریداران این محصولات، نگرانی بابت این موضوع نخواهند داشت.

در صورت استفاده از روش شست و شوی ساده با دست، این کالاها دارای طول عمر خوبی خواهند بود، رنگ های گیاهی و طبیعی که برای این کار استفاده می کنند، معمولاً از برگها، گل، میوه، تنه و پوست گیاهان مختلف به دست می آید.

کاربرد های ترمه رومیزی چهارگوش چیست؟

کاربرد های ترمه رومیزی چهارگوش چیست؟برای پاسخ مناسب به این سوال مهم که کاربردهای ترمه رومیزی چهار گوش چیست؟ بهتر است بدانیم که هر کسی ممکن است به نوعی از این وسایل استفاده کند، به عنوان مثال؛ میزهای نهار خوری، میز کنار مبلی، سفره هفت سین، میز خاطره و اپن آشپزخانه ها، از مواردی هستند که این لوازم برای پوشش دادن آنها به کار می روند.

البته استفاده از خود پارچه ی ترمه به این موارد محدود نمی شود، ولی سایز هایی که از این رومیزی ها تولید شده است، بیشتر مناسب استفاده در انواع میزهای مبلمان منزل می باشد.

شرکت های معتبر تولید کننده ی این نمونه ها، با استفاده از بهترین پارچه های ترمه، مناسب ترین آسترها و زیباترین مغزیجات و قیطون ها، ست های رومیزی ویژه ای تولید و وارد بازارهای فروش می کنند.

از آنجا که این نمونه ها جزء هنرهای دستی و سنتی ایران به شمار می آیند، علاوه بر استفاده ی گسترده ی داخلی به مناطق مختلفی از جهان نیز صادر می‌شوند، کشورهایی مانند: عراق، ترکیه، تاجیکستان، ارمنستان، امارات، چین، گرجستان، ایتالیا و … از بازارهای صادراتی مهم این محصولات می باشند.

بهترین ترمه رومیزی ایرانی که مربوط به شهر یزد است، در کارگاه های مختلف این شهر و توسط هنرمندان این مرز و بوم با استفاده از دستگاه های مخصوص بافته شده و پس از تبدیل به کالاها و آثار سنتی مانند: رومیزی، کیف، بقچه، کفش، جانماز و سجاده، به فروش می رسند.